PI Middelburg Torentijd

  • Manny

    Hoi

    Ben gisteren op bezoek geweest in de torentijd. Zou willen dat ze overal de zelfde regels hadden. Hier moet je de invoer VOOR het bezoek invoeren.En het moet in 2 kleine plastiek tasjes passen.

    De invoer mag maar 1x per maand.

    Verder mag je met 3 volwassenen naar binnen of 2 kinder onder de 3 jaar en 3 volwassenen.Anders is het gewoon 2 kinder en 2 volwassenen.Kinder onder de 3 jaar mogen bij Papa op schoot zitten,

    vanaf 3 jaar niet meer.Maar dat ligt volgens mij ook een beetje aan de bewakers.In Dordrecht was het heel erg , eventjes de kinder te lang geknuffelt en hij vloog meteen omhoog en dreigde met isolatiecel.

    of achter het glas.

    Verder mag je hier ook niets mee naar binnen nemen. Behalve voor de kinder luiers,doekjes en een goede drinkbeker. In de bezoekruimte kun je NIETS te drinken halen,geen koffie,geen frisdrank en ook geen water.

    De beker van mijn kindje was helaas gebroken ,dus niets te drinken mee. En voor 2 uur is dat wel lang. Maar naar een uur gevraagd voor wat water voor de kinder en de bewaker ging 2 bekers water halen in echte drink

    bekers voor kinder en hij bracht zelfs wat ranja mee.Dus hier een complimentje .Voor een keer. Veel te spelen is er ook niet voor de kinder,wat legoblokjes en 1 auto.

    Verder is er GEEN WC aanwezig in de bezoekersruimte.

    Mijn zoon kan mij geregeld bellen ,maar alleen via een budgetphonekaart,dus geen Jailphone of collect bellen.Verder wist ie te vertellen dat hij, als we 4x op bezoek zijn geweest, BZT kan aanvragen.

    Wat volgens mijn zoon ook een vordeel is, in de torentijd krijgen ze verse maaltijden. Dus niet zoals in Tilburg,Breda of Dordrecht diepvriesmaaltijden.

    Zo dat is wat ik nu ff kan vertellen over de torentijd in Middelburg. Als er nog vragen zijn die ik mischien kan beantwoorden zie ik het wel hier .

    Groetjes Manny

  • Layd D

    heey

    http://www.dji.nl

    en dan bij organisatie en dan bij penitieaire inrichtingen kijken bij middelburg en dan heb je links van het scherm torentijd.

    als t goed is krijg je dat te horen beginselenwet ofzo heet dat..

    hoop dat je hier wat aan hebt

    ken wel iemand die zn vriend heeft daar gezeten of zit er nog maar daar heb ik geen contact meer mee en krijg hem ook niet te pakken anders had ik het zovoor je nagevraagd

    liefs

  • Manny

    Hoi

    Bedankt voor je uitleg.

    Mischien als jij of iemand anders nog meer weet ,dan hoor of lees ik het wel.

    Groetjes Manny

  • Layd D

    geen dank hoor

    mijn beste vriend zit ook vast maar dan in arnhem maar maar mijn idee is het overal wel een beetje hetzelfde denk ik..

    hij mocht in t begin per dag maar een uur naar buiten..

    maar hij zit er nu een maand of 4 en hij mag nu ook werken daar in de keuken waar ze tegen een lullige uurloontje mogen werken en waar ze daar mee weer dingen kunnen betalen in de gevangeniswinkel zoals sigaretten papier om te schrijven naar familie of vrienden of postzegels e.d. of waar ze de huur van tv of koelkast van kunnen betalen.. ook mag hij sinds kort van 12.00 tot 16.30 uur naar de receatiezaal waar hij mag doen en laten wat hij wil.. ( okee ontsnappen dan niet :P maar dat lijkt me logisch ) in arnhem kan je dan poulen biljarten bellen koken douchen..

    en smorgens mogen ze een uur luchten ( zijn ze verplicht om te doen omdat gedetineerde ook gewoon recht hebben op frisse lucht :) )

    ook krijgt hij een keer per week een uur op maandag dat hij bezoek mag ontvangen van 13.00 tot 14.00.. je moet er dan wel op tijd wezen omdat het dan druk kan zijn.. ben je te laat jammer dan dat gaat van je tijd af ( werd tegen mij gezegd op die manier :S )

    en dan moet je idkaart of paspoort inleveren en moet je zoon aangeven dat je komt.. denk wel dat hij zelf belt dan.. doet mn maatje bij mij wel..

    telefoon kaart kan ie daar kopen weet alleen niet hoe dat precies in zn werk gaan hoor..

    ook kan het zo zijn dat hij met psychologen enzo moet gaan praten en daar kunnen best verrassende dingen uitkomen die je zoon zelf niet eens is weet:P

    had mn maatje wel tenminste.. ook zit hij nu alleen op een cel:D eerst moest hij em delen met nog iemand

    ( hier boven is gebaseerd op de koepel in arnhem waar mn maatje zit)

    verder weet ik ff niets meer maar mocht je nog een vraag hebben kan je me een pm sturen..

    liefs

  • Manny

    Hoi ,toch bedankt (tu)

    Vaak hoor je helemaal niets, dus ben blij met je antwoord.

  • Layd D

    heey

    zit hij in hvb?

    is wel eens streng?

    mn vriend in spe zit in arnhem zoals ik al vertelde maar is nog lang niet streng..

    maar is dat overal zo na 4x bzt?:D hoop het ga nu voor de 2e keer op bezoek..

    liefs

  • Wendy

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Wendy en heb toen der tijd inde leeftijd tussen de 17 en 19 jaar in de gevangenis stage gelopen, in het begin vond ik het best wel eng mijn eerste stageplaats en bij al de gevangene en gedetineerde, maar het was ook wel mooi werk om het te doen.

    Ik deed daar huishoudelijk werk en dan wel tussen al die gevangenen was wel zeer boeiend spannend zwaar en je kon er ook wel mee lachen, maar inmiddels woon ik niet meer in zeeland aldus ken ik niet meer bij ze zomaar op bezoek komen of op bezoek gaan.

    Maar ik heb daar wel een super leuke tijd gehad dat hetvoor mijn voor de herhaling vatbaar was om daar te werken.

    Heel veel groetjes Wendy Busscher

  • kim de mey

    Wat ik graag zou willen weten is hoe het werkt met boetes betalen?? kan dat daar gewoon aan de balie meteen zodat ik dan meteen mijn vader ook mee kan nemen?

  • Debs

    Hoi, heb even je reactie gelezen over Torentijd, bedankt daarvoor. Ga woensdag mijn vriend opzoeken daar. Ik weet nog niet of ik de kleine meeneem, dat ligt aan zijn vader of hij hem wil zien of niet. Hij heeft daar toch wat problemen mee geloof ik. Nu ik weet dat het eten beter is is als in Tilburg, ben ik al wat gerustgesteld. Ikl vind het alleen jammer dat hij pas na 1,5 week boodschappen kan bestellen, dat moet tocht beter kunnen.

    Debs

  • Maria

    Hallo Manny

    Mijn ex vriend zit waarschijlijk daar?

    Wat zijn de bezoektijden daar?

    en zit je zoon nu nog vast

    ik heb nog geen contact met hem kunen krijgen

    en net zoals t.v kijken mogen ze dat gewoon 24 uur

    ik hoor het graag van je groetjes Ria