afkopen bekeuringen

  • chantal

    Heeft iemand enig idee hoe het gaat met afkopen? mijn broer zit vast in lelystad, omdat hij een reeks bekeuringen heeft opstaan die hij niet in 1 keer kan betalen.

    Nou is mijn vraag of iemand weet of dat in gedeeltes betaald kan worden. Kan ik hem nu dan ook vrijkrijgen als er een gedeelte van dat bedrag betaald word?

  • joep (mod)

    Dag Chantal,

    als je een gedeelte betaalt, gaat er een gedeelte van het aantal dagen af. En de termijn van in gedeelten betalen is allang verstreken. Er is blijkbaar nooit op oproepen gereageerd, niet naar zittingen gegaan en dan komt ooit het moment dat je opgepakt wordt. Nu wordt alles afgetikt. Bijkomend voordeel is dat ie straks niet meer hoeft te schrikken van een politieauto,

    groet, Joep

  • ip

    Hoi Joep, even voor de duidelijkheid he…stel nou dat het gijzeling is, dus 7 dagen per boete? En je betaald bv per boete af, dan word de gijzeltermijn dus steeds met 7 dagen verkort?

    Weet jij waar je dat kan doen? Moet je daarvoor naar de PI zelf of kan dat ook bij de politie?

    thnx alvast

  • PIW-ster

    ip schreef:

    >

    > Hoi Joep, even voor de duidelijkheid he…stel nou dat het

    > gijzeling is, dus 7 dagen per boete? En je betaald bv per

    > boete af, dan word de gijzeltermijn dus steeds met 7 dagen

    > verkort?

    > Weet jij waar je dat kan doen? Moet je daarvoor naar de PI

    > zelf of kan dat ook bij de politie?

    >

    > thnx alvast

    Nou ik ben Joep dus niet, maar ik weet wel dat je die boetes op de PI moet betalen. Na het maken van een afspraak meestal.

  • ip

    Hoi PIW-ster (die Joep niet is ;))

    Dank voor je antwoord. Ik hoorde vanmiddag dat ik t ook via de advocaat kan betalen en iemand anders zei weer dat t via de parketpolitie kan. Ik wil toch de snelste manier, ik denk dat jouw antwoord daar t meest bij in de buurt komt. Bij de PI betalen dan word t gelijk afgetikt zeg maar. Moet ik wel elke keer als ik geld heb voor een paar boetes naar de PI reizen… ppff

    nogmaals thnx

  • bellie

    hoi mijn vriend zit ook vast voor boetes je kan inderdaad het makelijkst bij de PI betalen maar het is ook handig als je weet welke boetes gijzeling zijn en welke niet .

    en hoe hoog de boetes zijn.

    dat zit namelijk onlogisch in elkaar

    46 euro = 1 dag

    93 euro = 1 dag

    103 euro = 2 dagen

    140 euro = 2 dagen

    het kan dus dat je met 300 euro 6 dagen aflost maar ook 4 dagen dus daar zou ik een beetje rekening mee houden als je geen geldboom heb staan

    groetjes bellie

  • butterfly

    ik heb de registratielijst hier en er waren boetes die nu gewoon afbetaald zijn door detentie maar daaraan vast is er gijzeling voor andere boetes, dus per boete 7 dagen. ookal is de boete maar 30 euro dan nog is t 7 dagen.

  • almost mommy

    Hoi mij vriend zit ook sinds gister vast voor boetes en hij is gewoon toevallig opgepakt, en de hoogte van de boetes zijn ongeveer 3000 euro.

    Kan iemand mij vertellen hoe lang hij ongeveer moet zitten?

    En of hij verlof krijgt voor mijn bevalling?