Bezoek Zonder Toezicht

  • QueenB

    Mijn vriend zit al bijna 2 jaar vast.

    Eerst in P.I.Lelystad voor een straf waarvoor hij voor veroordeeld is.

    En na die 18 maanden is hij direkt naar Detentiecentrum Alphen a/d Rijn gebracht om daar als Vreemdeling in verdere detentie te verblijven.

    Hij zit nu om en bij 21 maanden vast.

    We weten niet wanneer hij vrij zal komen en of hij uberhaupt in Nederland mag blijven of dat hij terug wordt gestuurd naar land van herkomst terwijl hij hier al 10 jaar woont en naar school is geweest.

    Weet iemand of er in een detentiecentrum ook Bezoek Zonder Toezicht mogelijk is? Het klinkt misschien raar ofzo, maar mijn vriend zit al bijna 2 jaar vast en ik wil gewoon wat tijd met hem alleen.

    Weet iemand of heeft iemand ervaring met een Bezoek Zonder Toezicht?

    QueenB

  • Butterfly

    Hoi hoi.

    Ik ben ook bezig met informatie zoeken hierover. Ik krijg verschillende antwoorden. Ik hoor dat als je regelmatig op bezoek gaat, 4x achter elkaar ofzo, dat je dan BZT kunt aanvragen. Dan zien ze dat jullie band hecht is of zoiets. Ook hoor ik dat je minstens 3 maanden (of langer) moet zitten voordat dat kan. Het schijnt ook per PI te verschillen. Je kan het beste bij de PI zelf informeren. Jullie moeten er allerlei formuliertjes voor invullen etc. Bel gewoon Alphen op en vraag het. Of laat je vriend het daar navragen. BSD is een afdeling binnen de gevangenis waar ze hem ook verder kunnen helpen daarmee.

    Dit is wat ik tot nu toe als antwoord heb begrepen van diverse meiden die net zo zitten als wij. Hoop dat je er wat aan hebt! Na 2 jaar wil je ook wel weer eens samen zijn, kan me er alles bij voorstellen!!!

    groetjes Butterfly

  • QueenB

    Hey Butterfly!

    Njah ik denk dat ik morgen gewoon ff naar Alphen bel en het meteen navraag…

    Dan weet ik meteen zeker of het kan of niet.

    x QueenB

  • joep (mod)

    Volgens mij gelden voor vreemdelingenbewaring andere regelingen. Het is de bedoeling dat deze mensen na het uitzitten van hun straf uitgezet worden en tot die tijd zitten ze vast. Ik geloof niet dat daar bzt mogelijk is, maar vraag het voor de zekerheid maar even na,

    groet, Joep

  • Angel

    Mijn vriend zit ook vast al 9 maanden en het duurd ook nog wel even.

    Maar nu is b.z.t afgewezen pas in mei ,toch absurd!!

    Kunnen ze zich dan niet voorstellen dat je zoiets nodig hebt.

    Gewoon even helemaal met zn tweetjes,niet altijd die dubbelbemaande bewakers

    op je gericht.Zelf ik voel me gestraft!.Mn leven zonder mn schat lijkt stil te staan.

    Niets is prive ,zelfs geen telefoongesprek,je onderneemd niets meer samen en hoe

    langer het duurd hoe erger het gemis naar elkaar wordt.Ziet er naar uit dat het half open

    kamp ook nog 4 maanden duurd.Ze willen je gewoon niets vertellen.Je weet niet waar je aan toe

    bent en vliegt van onmacht tegen de muren op! Ik probeer mn vriend zo goed mogelijk te steunen

    en vertel hem niet eens hoe moeilijk ik het heb,omdat hij het al zwaar genoeg heb.Ik hoor het gewoon

    al aan de klanken van zn stem,soms is die vrolijk maar dat is maar voor even,

    Ik kan ook niet goedkeuren wat die heeft gedaan ,tijdens een avondje stappen met vrienden iemand onder invloed

    behoorlijk totallos geslagen,die iemand liep zn drugsware te slijten aan jongeren en dat is helemaal uit de hand gelopen

    de man hield er een paar gebroken ribben op na een gebroken kaak,2 sleutelbenen en een breuk in zn been.

    En mn vriend is opgepakt voor geweld en beroving van drugs,en krijgt gelijk het maximale aan straf,

    De drugsdealer die zich niet aan de opiumwet houd gaat daarintegen helemaal vrijuit,ik kan dat ook niet begrijpen

    ondanks het feit wat mn vriend heeft gedaan,maar soms denk ik als je iemand vermoord ben je er sneller uit.Neem nou

    die moeder die haar twee kindertjes met messteken om het leven heeft gebracht die Romy en Daniel die krijgt 4 jaar en

    voorwaardelijk met tbs,een beetje goed gedag en ze loopt zo weer buiten,maar het is gewoon onbegrijpelijk!!

    Die nederlandse wet,maar goed het gaat over b.z.t en dat krijgen we dus ook niet,ik voel me zo teleurgesteld dat ik hier

    even mn verhaal moest doen,wij achterblijvers kunnen nergens heen en voor ons is het net zo vreselijk.

    Het maakt me zo verdrietig en voel me zo eenzaam ,twee sterke lieve armen van mn eigen vriend om me heen zouden me'

    zóóó goed doen,maar helaas………………in de naam der wet!!

    Angel

  • dus dat

    ja mijn vriend zit ook vast en het is kut, maar ja elke oorzaak heeft zijn consequenties/gevolgen en nl kan soms krom zijn met hun wetten qua strafrecht, maar zet je erover heen, wees blij dat hij in nl vast zit met hun luxe gevangenissen. Kijken of je anders zou praten als hij in het buitenland vast zat!!

  • ellen

    Hoi QueenB

    Ik zit in hetzelfde als jij , deze week zal mijn vriend ook naar alphen overgeplaatst worden, en na zijn straf zal hij ook vreemdelingen bewaring in gaan, had jij nog nagevraagd of bezoek zonder toezicht ook toegestaan s in vreemdelingen bewaring? Ben er wel benieuwd naar

  • anna

    @Ellen,

    nee, in vreemdelingenbewaring is bezoek zonder toezicht niet toegestaan. Zelfde penitentiaire beginselenwet, anders uitgelegd.

    Heel erg belachelijk want sommige mensen zitten wel anderhalf jaar in vreemdelingenbewaring en velen hebben niks gedaan of iets kleins als

    zwart rijden met het o.v. en dan gecontroleerd worden. Geen papieren, gelijk in vreemdelingenbewaring.

    sterkte,

    anna

  • ellen

    Bedankt voor de reactie, echt ga het navragen, maar het is toch te gek voor worden, alsog een vreemdeling geen mens is, je kan hier in nederland beter als crimineel in de gevangenis zitten dan als vreemdeling dan heb je nog minder rechten als een hond.Bah zodra hij eruit is vertrek ik uit dit God verlaten land

  • anna

    het is zeker waar dat je veel beter af bent als je als legale crimineel in de bak zit.

    er is voor illegalen geen detentiefasering, geen half open of open inrichtingen.

    er is geen bal te doen, geen educatie, geen werk, alleen de hele dag kunnen ze rondhangen op de afdeling en soms luchten.

    er staan bijna alleen maar ouwe troep in de bibliotheken, dus veel lezen is er ook niet bij, ze kunnen niet eens boeken bestellen via de uitgever.

    als je als vreemdeling een straf uitzit, moet je die helemaal uitzitten. daarna word je in vreemdelingenbewaring gesteld, dan zit je dus maximaal anderhalf jaar voor niks, want je straf heb je dan al uitgezeten.

    en zo kan ik nog heel lang doorgaan met opsommen wat er allemaal anders is voor illegalen in de bak vergeleken met legalen in de bak.