Mijn vader zit al mijn levenlang

  • maartje

    Goede avond allemaal, graag vertel ik jullie mijn verhaal misschien hebben jullie er iets aan voor jullie kinderen.

    Ben nu een vrouw van 28 jaar oud en heb nu zelf een kind van bijna 3.

    Mijn vader zit mijn hele leven al 2 keer heb ik hem vrij gezien 1 keer 3mnd en 1keer misschien een half jaar tot de dag van vandaag zit ie nog.

    Mijn moeder is altijd eerlijk tegenover mij geweest ik weet niet anders of mijn vader zit vast.

    Altijd ben ik bij mijn vader op bezoek geweest vanaf mijn geboorte tot nu.

    Als kind vond ik het altijd heel gewoon dat mijn vader vast zat dat was normaal voor mij,gevangenis in en uit door heel nederland.

    Met de trein,met de bus of meerijden met kennissen want mijn moeder had geen rijbewijs.

    Zoals ik mij herrinder ben ik er op school nooit mee geplaagd tuurlijk heb je wel dat sommige ouders niet willen hebben dat hun kind met een “bajesjonk” speelt maar mijn moeder heeft dit altijd genegeerd en keek naar de mensen bij wie ik wel welkom was nu ben ik best beschermd opgevoed door mijn moeders familie en ben ik door deze kant erg verwend omdat ik een vader heb die altijd vast zit.

    Je hebt er mensen tussen zitten die er geen begrip voor hebben en ook de kinderen er voor aan kijken zo ben ik eens overgeslaan met een snoepje moest maar naar huis heen gaan want ik was een kind van ……………en dan mijn achternaam.

    Maar gelukkig zijn er ook heel veel mensen die dit gescheiden kunnen houden en het kind gewoon behandelen als een ander kind,door ervaring weet ik dat ik niets meer en niets minder ben dan een normaal kind die door beide ouders is opgevoed.

    Nu ik zelf volwassen ben heb ik er meer moeite mee ben voledig afgekeurd hierdoor kan het niet plaatsen dat mijn vader altijd vast heeft gezeten en er nooit voor mij is.

    Ben zelf getrouwd en eis van mijn man dat ie dingen doet met onze zoon kleine dingen zoals veters strikken een verhaaltje voorlezen voor na bed gaan want mijn vader was er nooit,(eis soms teveel van hem,juist omdat ik dit zelf niet heb gehad).

    Ik weet dat mijn moeder hier niets aan heeft kunnen doen zij wou het beste voor beide kanten maar zelf zie ik mijn vader nu heel erg als boosdoener omdat ie er nooit voor mij is,ik ontneem hem nu zelfs zijn kleinkind ga er nooit naar toe met hem terwijl hij altijd om hem vraagt.

    Ik kan dit niet weet niet of het goed of slecht is maar straf hem op die manier omdat ie mij in de steek heeft gelaten want zo voelt het.

    Nu moet ik wel zeggen dat ie in tussen tijd 2 keer vrij is geweest en mij beterschap heeft beloofd maar intussen er altijd weer voor zorgt dat ie komt te zitten hij kan niet meer leven in de maatschappij,hij heeft te lang gezeten.

    Nu op 28 jarige leeftijd en zelf moeder heb ik er veel psychische problemen mee kan het niet los laten en met niemand over praten.

    Mensen zeggen dat ik hem los moet laten en mijn eigen leven moet gaan leiden maar dit kan ik niet het is en blijft mijn vader.

    Op latere leeftijd heb ik er problemen mee gekregen weet nu dat het niet normaal is dat mijn vader altijd vastzit ,dat het ook anders kan.

  • c-p

    Hallo Maartje,

    Jeetje wat een verhaal zeg, ik ben er van onder de indruk. Ik zou je willen vragen of jij me misschien zou kunnen helpen met een thesis?.

    Indien je dit zou willen doen moeten we ff navragen hoe dit te doen met een mailadres omdat ik niet wil dat iedereen me kan gaan mailen!. Misschien kunnen we hiervoor wel ff de hulp van de moderator inschakelen?.

    Laat je me nog iets weten?. Ik zou het in elk geval enorm waarderen als je me zou willen verder helpen.

  • Joep

    Als iemand een mailadres kwijt wil kan dat via mij, dan stuur ik het door naar degene voor wie het bestemd is. Eventueeleen hotmail aan maken is dan nog beter.

    groet, Joep (moderator)

  • Liek

    Beste Maartje,

    Erg goed dat je je verhaal vertelt. Moedig van je. Ik kan me je conflict erg goed voorstellen. Ik ben geen psycholoog en kan je niet vertellen wat in deze een oplossing is, maar dat kan een psycholoog ook niet. Uiteindelijk zul je voor jezelf knopen moeten doorhakken en beslissen wat jij wilt; contact met je vader en dus accpeteren hoe hij is en hoe hij leeft, of alles achter je laten en doorgaan. Wat je ook besluit te doen: heel veel sterkte!!!

    Lica

  • Liek

    Beste Joep,

    Hoe krijg ik op een veilige manier mijn e-mailadres bij jou opdat jij het kunt doorsturen?

    Lica

  • Joep

    Hallo Liek,

    sorry, ben een paar dagen afwezig geweest ivm persoonlijke omstandigheden.

    Ik kan als moderator je emailadres zien en doorsturen naar degene die jij wilt.

    Mail me dan even: nikki0991@hotmail.com

    groet, Joep

  • maartje

    Hallo C-P,

    Ja het is een heel verhaal kan er wel een boek over schrijven,

    Zou je eventueel wel willen helpen,maar wat houd een thesis precies in dan en waar kan ik je dan mee helpen?

    Groetjes Maartje

  • c-p

    Hey Maartje, ik heb via Joep mijn mailadres naar je gestuurd. Misschien kun je even iets van je laten lezen?. Ik zal je dan tzt wel alles uitleggen!!. Bedankt dat je wilt helpen dat kan ik echt enorm waarderen.

  • mare

    Hallo Maartje.

    Ik ben erg geïnteresseerd in jouw verhaal. Ik doe onderzoek naar het effect van detentie op naasten. Wat zijn de psychische gevolgen en hoe gaan mensen er mee om? Graag zou ik met je in contact komen. Zou je mij misschien een mailtje willen sturen naar mareyvet@live.nl?

    Alvast bedankt

    Met vriendelijke groet,

    Mare