Gedetineerd in Engeland

  • #lex

    Hallo, een vriend van mij kwam vandaag met vragen voor een kennis van van hem die vorige week in Engeland gearresteerd is en inmiddels ook gedetineerd is. Ik ben zelf van 1997 tot 2000 gedetineerd geweest in Engeland. Door het verhaal herinnerde ik mij hoe onwetend ik zelf was toen ik daar net zat, en hoe lang het geduurt heeft voordat je een beetje weet hoe alles werkt daar. Ik had nog het voordeel dat ik goed Engels kon spreken, alhoewel er veel “slang” wordt gesproken daar. En ik weet hoe het voelt allemaal. Ook weet wat het voor de familie, kennisen en vrienden voor een gedoe is om alles uit te moeten vinden. Kwam op het idee om te kijken of iemand met google iets zou kunnen vinden en ik kwam daarbij op deze site. Het kan heel veel schelen als je informatie hebt, en ik bied dus bij deze aan eventuele vragen te beantwoorden. Ook kan ik veel tips geven voor mensen die net zijn gearresteerd of gedetineerd. Allemaal kleine dingen die een hoop uitzoeken en stress kunnen schelen voor de mensen hier en de mensen daar. Het is al erg genoeg dat ze daar zijn. Sterkte, en als ik jullie ergens mee kan helpen hoor ik het graag.

  • deckhr

    yep Lex,

    Heb ooit 4 maanden gezeten in engeland, Manchester, na een voetbalmatch omwille van drugsbezit, wapenbezit, hooliganisme. Heb dezelfde ervaring mate !

    heb je ervaring met de belgische gevangenissen ?

    Ikzelf heb daar al verschillende keren gezeten, alles went !

    het doet deugd om met andere ex - gedetineerden te praten !

    grtz, decker

  • Joep

    Heren,

    welkom op het forum. Ik ben blij dat jullie je ervaringen willen delen,

    groet, Joep (moderator)

  • sannie

    Hallo

    Ook ik wil jullie helpen, als er iemand informatie wilt over Engeland.

    Mijn partner heeft bijn 6 maanden gezeten in de Elmley Prision (eastchurch, sheerness)

    Ik weet hoe het voelt, om alles zelf uit te moeten zoeken.

    Sannie

  • #lex

    Hoi Joep en Deckhr,

    Joep dank je wel, het gaat mij er een beetje om dat als mensen vragen hebben dat ik die misschien kan beantwoorden en dat ik wat tips kan geven voor de mensen die daar net zitten via hun familie, vrienden of kennisen want het duurt wel even voordat je het een beetje door hebt allemaal en misschien kan ik ze wat stress besparen.

    Deckhr dank je wel voor je berichtje, ze praten grappig in Manchester. Ik heb drie jaar in Engeland gezeten in vijf verschillende gevangenissen, dat vond ik wel voldoende… Heb wel belgen als celmaat gehad.

    Groetjes

  • #lex

    Hoi Sannie,

    Zag je eerdere berichtjes, nog gefeliciteerd met de vrijlating van je man. Heeft echt geluk gehad dat het geseponeerd is en hij geen rechtzaak heeft mee hoeven maken. Ze zijn verschrikkelijk streng daar, en helemaal met cocaine voor negen kilo staat zo 10 jaar als het niet meer is. Elmley is een van de betere gevangenissen voor nederlanders, want er zitten daar veel nederlanders. Ik heb mijn laatste jaar daar gezeten.

    Groetjes

  • sannie

    Hoi

    Ja ik ben bijna iedere week op bezoek geweest, de 1e keer dacht ik, wat maak ik nu mee, strenge controles, lang wachten enz.

    Maar inderdaad zo als mijn partner ook hoorde, is het 1 van de beste gevangenis in engeland.(het is raar om te zeggen, ik mis opeens mijn reisjes naar engeland) maar ben blij dat ik niet meer hoef.

    De zaak is nog niet helemaal afgerond, zijn nog aan het proberen om een schadevergoeding te krijgen, helaas zal dat niet mogelijk zijn, omdat de douane de zaak heeft laten vallen.Hebben vandaag nog een brief van de rechtbank ontvangen, waarin staat dat ze onze brief in behandeling hebben.

    Hoe was jou ervaring met de tolken??

    Sannie

  • #lex

    Hoi Sannie,

    Het kan veel en veel slechter dan Elmley, Elmley heeft lange bezoek uren en de Nederlanders worden bij elkaar gezet en het was toen een van de weinige gevangenissen met televisie. Ook had je er veel meer recreatie, in andere gevangenissen zit je vaak 23 uur per dag opgesloten wegens personeels tekort. Eigenlijk zou iedereen die veroordeeld is overplaatsing daar naar toe moeten vragen. Goed van je dat je iedere week op bezoek bent geweest, je man zal het erg moeilijk hebben gehad niet wetende wat er zou gaan gebeuren. Ik heb weinig ervaring met tolken omdat ik gelukkig redelijk uit de voeten kon in het engels, alleen met mijn ondervraging was er een tolk bij zodat er geen fouten konden worden gemaakt. Anders geef jij adviezen aan de mensen die vragen hebben over op bezoek gaan etc., kan ik adviezen geven als mensen vragen hebben voor die mensen die in de gevangenissen zitten. Succes met jullie schade vergoeding, wie weet lukt het juist omdat ze de zaak hebben laten vallen. Je man heeft dan nog steeds vijf en een halve maand daar gezeten toch?

    Groetjes

  • deckhr

    Yep Lex,

    Bedankt voor je berichtje terug !

    Het is waar wat je zegt dat ze daar heel streng zijn voor drugsbezit in engeland. Een vriend van mij zit daar 10 jaar vast, voor cocainesmokkel.

    Gelukkig heb ik daar maar 4 maanden gezeten. Heb daar heel wat nederlanders en ook belgen ontmoet, ( gelukkig dat die er nog waren ) de meeste omwille van drugssmokkel. De andere 8 maanden heb ik hier in België ( brugge ) uitgezeten.

    Voor mij geen ouderwetse engelse cel meer ! Heb jij dat daar 3 jaar volgehouden, makker !!! Hoe kon je dit volhouden ? voor wat heb je gezeten als ik vragen mag ?

    Kleine cellen waar je met 2 of soms 3 man inzit, weinig personeel, 23 van de 24 uur op cel, 1 uurtje buitenwandeling, 3 keer douchen per week geen tv, verveling, lezen, veel kaartspelen, en wat ik daar ook bijgeleerd heb is tekenen en tatoeages prikken en laten prikken, ik bij mijn celgenoot en hij bij mij. Had dit vroeger wel al eens gedaan, maar kan het nu een stuk beter. Ben met heel wat tatoeages bij terug naar België gekomen. dit vond ik wel opvallend in de engelse gevangenis, bijna iedereen had tatoeages, je was een uitzondering als je geen tattoos had !

    Ik heb maar 1 keer een tolk gezien en dat was in de rechtbank bij mijn veroordeling.

    Heb al in heel wat gevangenissen in België gezeten en ook in koepel van Breda, en dan is het hier nog altijd een stuk beter om te zitten !

    Heb je ervaring met Belgische of Nederlandse gevangenissen ?

    Ik hoor je nog mate !

    Grtz, Decker.

  • natasja

    Hoi Lex,

    Hoe is het in de koepel in Breda?Mijn man zit nu in dordrecht en wil graag overgeplaatst worden naar breda.Gr Natasja