Hallo, een vriend van mij kwam vandaag met vragen voor een kennis van van hem die vorige week in Engeland gearresteerd is en inmiddels ook gedetineerd is. Ik ben zelf van 1997 tot 2000 gedetineerd geweest in Engeland. Door het verhaal herinnerde ik mij hoe onwetend ik zelf was toen ik daar net zat, en hoe lang het geduurt heeft voordat je een beetje weet hoe alles werkt daar. Ik had nog het voordeel dat ik goed Engels kon spreken, alhoewel er veel “slang” wordt gesproken daar. En ik weet hoe het voelt allemaal. Ook weet wat het voor de familie, kennisen en vrienden voor een gedoe is om alles uit te moeten vinden. Kwam op het idee om te kijken of iemand met google iets zou kunnen vinden en ik kwam daarbij op deze site. Het kan heel veel schelen als je informatie hebt, en ik bied dus bij deze aan eventuele vragen te beantwoorden. Ook kan ik veel tips geven voor mensen die net zijn gearresteerd of gedetineerd. Allemaal kleine dingen die een hoop uitzoeken en stress kunnen schelen voor de mensen hier en de mensen daar. Het is al erg genoeg dat ze daar zijn. Sterkte, en als ik jullie ergens mee kan helpen hoor ik het graag.