frankrijk

• elzie

Ik kan iemand die is gepakt in een vrachtauto met drugs erin. Weet niet hoeveel drugs erin zat. Hij zit vast in Frankrijk hoe lang zou hij krijgen ??

BVD El

• Joep

Hangt van aantal kilo's af en van het strafblad en hoeveel hij meewerkt aan het oprollen van de hele bende. Gokken dus en dat doe ik niet.

groet, Joep

• elzie

Hij had geen strafblad en is de enige die is gepakt, en zoals ik al zei weet niet hoeveel erin zat

El

• sampie

hoi,ik ken iemand die jaren geleden ook in Frankrijk is opgepakt,da's niet prettig alleen heb je nu meer kans op uitlevering i.v.m de EU enzo,maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.Het is wel zo dat er tegenwoordig steeds harder opgetreden wordt en die fransen zijn harstikke chauvinistisch…..Uiteindelijkheeft hij een hele tijd gezeten en mag hij nooit meer in,door of over Frankrijk komen.Maar zoals er al gezegd werd heeft de hoeveelheid v.d drugs er ook mee te maken ik neem aan dat het niet de hoeveelheid voor eigen gebruik was…..STERKTE en regel een goede advocaat die hier ervaring in heeft.

Sampie

• Mandy

Mijn zus is gepakt in Frankrijk in Oktober 2005 en is in Augustus 2006 vrijgekomen ze had 4 kg bij ofzo

Het is in Frankrijk zo dat je 10 jaar Frankrijk niet meer in mag en een douane boete krijgt die gewoon onbetaalbaar is (bij haar was dat over de 100.000 euro )

Frankrijk mag niet kijken naar een strafblad wat je in nederland hebt omdat je daarvoor al bent veroordeeld (mijn zus heeft in NL ook een strafblad maar dat staat daar helemaal los van)

Dat is hetzelfde als je naar Nederland komt mogen ze je niet meer verhoren over wat je daar hebt gedaan want dat is iets waar de nederlandse justitie namelijk niets mee te maken heeft en daarvoor heb je al een veroordeling & straf gehad in Frankrijk ..

Er is mij altijd gezegt dat je een jaar per kilo moet rekenen in Frankrijk

Als je èènmaal veroordeeld bent daar dan wordt er automatisch de helft vanaf gehaalt omdat je een buitenlander bent dus krijg je 20 jaar dan blijft er automatisch 10 jaar van over en daar gaat nog eens je voorarrest vanaf

• Mandy

Het heeft overigens geen zin om een Nederlandse Advocaat te regelen want die mag zijn mond namelijk in een Franse rechtbank niet opendoen ..

Dus als je een goede advocaat zoekt , zoek er dan 1 in Frankrijk

• elzie

Brdankt allemaal!!

El

• Man zonder strafblad

Ik hoop heel lang want je brengt met drugshandel een hoop mensen in de ellende.

In frankrijk pakken ze dat soort gewetenloze personen nou eenmaal harder aan.

• steven

Helemaal met je eens.

groet steven.

• Joep

Ik vind je opmerking op het randje, maar ik laat hem toch staan. Dat je tegen drugshandel bent is je goed recht; dat ben ik ook, zoals ik tegen elk delict ben. Dat je daar echter een kwalificatie als gewetenloos aan toevoegt is niet terecht en dat mag hier ook niet. Dat is een kwalificatie die hooguit een psychiater kan geven na onderzoek.

Dus let een beetje op wat je zegt,

groet, Joep (moderator)