geen oproep ontvangen

  • sera

    hallo

    ik heb een vraag mijn vriend is twee weken geleden bij een verkeers controle aan gehouden en is toen met een smoesje naar het politie bureau gestuurt dat er een boete open stond. toen hij op het politie bureau aankwam werd hij aangehouden voor een open staande straf van 459 dagen. hij heeft nooit bericht gekregen heeft al 8 jaar een vast adres .En stond ook niet op de telex want de laatste 6 jaar zijn we geregeld op vakantie geweest. Het schijnt alleen dat de politie in 2001 en 2002 aan de deur zijn geweest maar toen was die niet thuis. Nu zit hij in het hvb en het gaat over een straf van 14 jaar geleden en hij lijd al viertien jaar een normaal leven.

    Als hij een oproep had gehad dan had hij gegaan.Want we hebben een zoon van viertien jaar. Nu is mijn vraag is hier nog wat aan te doen? groetjes sera

  • Hyperactief A-P

    Stel de vraag hier eens sera:

    http://www.prikpagina.nl/list.php?f=18

    Groetjes v Hyperactief

  • sera

    bedankt hyperactief ben me aan het inloggen op die pagina.

    vreemd verhaal he?

  • Joep

    Hallo Sera,

    Als het inderdaad een straf van 14 jaar geleden betreft dan lijkt me dat een grond voor nietigverklaring van het vonnis, zeker als je man een vast adres heeft en daar ook staat ingeschreven.

    En een andere mogelijkheid is nog om gratie na al die jaren aan te vragen, zeker als hij in die periode geen nieuwe delicten heeft gepleegd. Ik zou dus maar heel snel naar een advocaat toestappen die bekend is met strafzaken en administratief recht en hem (of haar) er eens naar laten kijken,

    groet, Joep

  • sera

    hallo joep

    naar een advocaat zijn we al geweest en die kan weinig meer doen dan hij zelf hij kan een gratie verzoek indienen maar dat duurt ook drie tot zes maanden.en een advocaat kan dat nit vlugger zegt die.en de verjaringswet is pas na 16 jaar.maar vind het wel een vreemde verhouding 14jaar alles zitten en nog wel in het hvb en 16 jaar vervalt de straf.

    bedankt voor je bericht

  • Hyperactief A-P

    Geen dank sera, succes. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief A-P

    Noi Joep je oordeeld wel heel snel zonder de details te weten, ik zat me te bedenken dat als de delict verjaringstermijn nog niet verjaard is, de straf dat ook niet kan zijn. Groetjes v Hyperactief

    P.S.: Voor een hele tijd terug zou jij nog iets navragen, ik heb je er niet meer over gehoord, oftewel het klopte wat ik zei he. http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1339&i=5329&t=5310

  • Hyperactief A-P

    Ik zie hier net dat je over een verjaring spreekt van 16 jaar sera, ik vermoed dat je er dan niets anders mee kunt dan de advocaat gezegt heeft, oftewel gratie aanvragen, al heb je daar op korte termijn niets aan. Al had ik deze info eerder gehad, dan had ik je niet naar de politiepagina verwezen, omdat die in deze ook niets kunnen. Ik verwees je daar heen om de verjaringstermijn te weten te komen. Succes verder. Groetjes v Hyperactief

  • Joep

    Hyperactief A-P schreef:

    >

    > Noi Joep je oordeeld wel heel snel zonder de details te

    > weten, ik zat me te bedenken dat als de delict

    > verjaringstermijn nog niet verjaard is, de straf dat ook niet

    > kan zijn. Groetjes v Hyperactief

    >

    > Hallo Sera en Hyperactief,

    Ik doelde niet specifiek op de verjaringstermijn van het delict, maar op een gegeven moment verliest de OvJ volgens menselijke begrippen het recht om een straf ten uitvoer te leggen. Twee jaar geleden werd volgens de pers als ik mij goed herinner een straf ten uitvoer gelegd, waarna de advocaat een verzoek bij de rechtbank neerlegde om eea te toetsen. Volgens de uitspraak toen had het OM te lang gewacht volgens menselijke begrippen en hoefde de man niet te zitten. Dus zou hier getoetst moeten worden of dit nog redelijk is.

    groet, Joep

  • Joep

    hallo Hyperactief,

    je hebt gelijk, het was aan mijn aandacht ontsnapt. Ik kom er op terug,

    groet, Joep