gevangenis Bon Futuro - Curacao

  • RSI

    Wij hebben een probleem.

    Iemand uit onze kennissenkring zit gevangen in de Bon Futuro gevangenis op curacao. Wij proberen op allerlei manieren contact te leggen of informatie te verkrijgen, maar helaas. Heeft iemand hier ervaringen mee?

    alvast bedankt voor de reacties.

    gr.

    RSI

  • crocusje

    Allereerst sterkte! Misschien kan je meer info vinden op www.prisonland.nl of www.prisonlife.nl (alhoewel dit laatste forum helaas niet meer zo actief is). Ik heb zelf geen ervaring met Curacao. Heb je al contact gehad met Buitenlandse Zaken/ de Ambassade? Jouw kennis moet iemand als contactpersoon aanwijzen. Succes!

  • mar

    Pas dan kan degene die contactpersoon is informatie krijgen via Buitenlandse zaken en de ambassade.

    Ook reclassering unit buitenalnd in utrecht kan dan aan het werk.

  • Mandy

    Uit eigen ervaring weet ik dat als iemand in het buitenland gevangen zit dat alleen een contactpersoon die is aangewezen door de gedetineerde zelf , informatie kan vragen bij Buitenlandse Zaken en verder mogen ze bij BZ geen informatie aan derden verstrekken uit privacy redenen naar de gedetineerde .

    Je zult dus contact op moeten nemen met de contactpersoon van die persoon .

    Over de link die u eerder is gegeven van Prisonlife kan ik u vertellen dat prisonlife niet meer bestaat helaas en daarom het forum ook niet meer actief is

    Sterkte in ieder geval

  • RSI

    bedankt voor jullie reacties.

    ben nog niet veel verder, maar goed. weet weer ietsjes meer.

    gr.

    RSI

  • San

    Ga eens kijken bij Hart achter slot en grendel een groep van MSN. Daar vind je heel veel “achterblijvers” waarvan er een aantal met vriend/vader/zoon in het buitenland. Ook op het forum Achter een gesloten deur van clubs.nl is een forum met lotgenoten. Verder is het net zoals de rest al zegt de enige die informatie krijgt van BZ is de contactpersoon die je kennis heeft aangegeven in de formulieren die hij heeft toegezonden gekregen. Misschien kun je uitvinden wie dat is en contact met die persoon blijven houden. Veel succes met het achterhalen van de informatie. ;-)

    Groetjes,

    Sandra

  • mandy

    ja ik heb er wel ervaring mee want ik ben een paar keer daar geweest bij een vriend van mij op bezoek en het is gewoon zo dat als je contact wilt krijgen met de persoon die daar vast zit , moet je personelijk er naar toe gaan en als je ze gegevens weet dan is ht geen probleem om bij die persoon op bezoek te gaan trouwens als hij julie tel nummer heeft kan hij julie makelijk bellen want tegenwoordig hebben ze ook mobile tel in de gevangenis ik hoop dat je nu meschien een stukje verder bent

    groetjes mandy

  • va van der velde

    ik had ooit een vriendje daar vast zitten en stuurde hem gewoon brieven

  • ed

    Hallo,

    Ik ben zelf in deze gevangenis geweesd en kan je vertellen dat het toen de tijd niet zo`n pretje was daar. Maarja je moet het ook niet vergelijken met colombia of thailand ofzo.

    Erg veel comfort heb je daar gewoon niet. ook wel cellen met meerdere mensen en heel veel junky`s daar. Ik zou zeggen pak de telefoon en bel de direkteur gewoon en schrijf brieven naar de persoon die daar zit.

    Je mag daar gewoon brieven schrijven enzovoort.

    Alles word wel gelezen voordat de persoon het ontvangt.

    Je kan zelfs pakketjes sturen alleen niet alles mag je daar hebben.

    Kleding enzo heeft geen nut, ja ondergoed en sokken en witte t shirts, je krijgt daar kaki kleding.

    Nou sterkte

    Strafgevangenis en het Huis van Bewaring “Bon Futuro” Adres:

    Telefoonnummer:

    Faxnummer:

    Directeur:

    Adjunct-Directeur:

    Kantoortijden: Kaya Shers 182

    434-8333

    465-5965

    de heer U.L. FLORAN

    de heer B.J. ANDREA, MBA

    7.30-12.00 - 13.30-17.00

  • jan

    hey wij hebben het zelfde probleem maar mischien weet jij iets meer en weet jij mischien ergens waar je moet zijn om informatie te krijgen over de gene die vast waar je dan moet zijnRSI schreef:

    >

    >

    > Wij hebben een probleem.

    > Iemand uit onze kennissenkring zit gevangen in de Bon Futuro

    > gevangenis op curacao. Wij proberen op allerlei manieren

    > contact te leggen of informatie te verkrijgen, maar helaas.

    > Heeft iemand hier ervaringen mee?

    >

    > alvast bedankt voor de reacties.

    >

    > gr.

    >

    > RSI