Beste PIW-ster,
In mijn bericht valt absoluut niet te lezen, dat ik een waardeoordeel over het personeel beschrijf! Dat jij je dus waarschijnlijk aangesproken voelt door mijn bericht, zegt meer over jou dan over mij! Je kan toch niet ontkennen lijkt mij, dat de door mij genoemde vleugels onder de categorie “oude teringzooi” vallen ? Verder kan je ook niet ontkennen, dat de celdeuren handmatig geopend/gesloten moeten worden! Dat het voor het personeel een nachtmerrie-scenario is, kan ik heel goed begrijpen. Je moet er inderdaad niet aan denken; een vleugel gevuld met dikke zwarte rook, geen hand voor je ogen kunnen zien, een verziedende hitte! Personeel heeft geen persluchtmaskers, en kunnen (mede daardoor) in het hiervoor beschreven spook-scenario weinig of niets uitrichten. Daar moet inderdaad niemand aan denken, het personeel niet, maar ook de gedetineerden niet!
Ik ben om het totaalbeeld over mijzelf compleet te maken voor alle duidelijkheid, naast een ex-gedetineerde ook 15 jaar lang ambulanceverpleegkundige geweest, ik kan dus heel goed meepraten c.q. denken omtrent “menselijk leed”!
Het gegeven dat de celdeuren niet anders dan handmatig geopend/gesloten kunnen worden, is misschien hopelijk voor jou aanleiding om dit, net zoals je spontaan op mijn bericht reageerd, met je collegaas bij de directie deze “handmatige” kwestie aanhangig maakt! Voor zover jullie dit misschien al niet gedaan hebben! Helpt
jullie klaagzang bij de directie niet, schop dan zelf eens lekker tegen een muur, misschien lucht het in jouw geval op!