Het was een aardig vuurtje daar op gevangenis Airport Schiphol
11 Doden !!!
Wie maakt zich hier schuldig aan en gaan er koppen rollen bij JUSTITIE ???
Is zeker weer een zaak waar Peter R de Vries zich zal over buigen voor de zoveelste keer !!
Bewaarders nemen niet de uiteidelijke beslissingen, dat doen de afd.hoofden van Justitie.
Die zijn n.m. verantwoordelijk.
Als bewaarders in de nacht werken dan zijn ze er maar met een beperkt aantal en kunnen die cellen niet zomaar open gooien uit veiligheidsmaatregelen en uit veiligheid voor hun zelf.
Voor het zelfde geld doet een bewaarder die cellen open en ze pakken je sleutels af en stoppen de bewaarder in die brandende cel… levensgevaarlijk !!
Dus is de beslissing genomen het zooitje maar met de gedetineerde af te laten fikken… het fikte behoorlijk moet ik zeggen gezien de beelden.
Daar zal misschien de verantwoordelijke nog wel van genoten hebben.
denk niet dat de beslissing is genomen om “het maar met gedetineerden en al”af te laten fikken, ik ben ervan overtuigd dat er is gedaan wat mogelijk is…..
net wat je zegt, er zijn maar een paar bewakers aanwezig in de nachtdienst en natuurlijk moeten die ook aan hun eigen veiligheid denken , maar dit zegt nog niet dat ze er niet alles aan hebben gedaan om slachtoffers te voorkomen
en ik denk niet dat iemand ervan genoten heeft!
Het is denk ik typisch Nederlands om na een ramp direct met de schuldvraag te beginnen. Ik wacht de verschillende onderzoeken wel af, want ik ben te druk bezig om de beelden van opgesloten mensen die levend verbranden van mijn netvlies te krijgen.
Eerst rouwen voor of met hen, daarna praten we wel over de schuldvraag.
groeten, Joep
Ook hier wil ik even mijn berichtje kwijt..en vul het aan met reactie op het voormelde..Trek geen conclusies als je er niet bij was..Wacht de berichtgeving af…
De waarheid hoor je toch niet echt….
Na berichten uit de media heb ik mijn gedachte er van (dus GEEN conclusie)
Maaaar dat er dingen niet kloppen daar zijn we het allen over eens…
Lees het navolgende en laat het tot je bezinken…
Hallo meissies,,,,Aller eerst maken jullie je niet TE bezorgd….Het loopt niet zo vaart als dat het lijkt…
Wat betreft de bewakers(sters) de meeste zijn ingehuurd via een beveiligingsbedrijf en dragen het uniform van justitie…Zo dat het lijkt dat allen van Justritie zijn dus ook gelijk gekleed..Wat de brandbestrijding betreft dat kan je niet leren met oefeningen..De werekelijkheid is ten alle tijden anders .ZEKER als er slachtoffers bij betrokken zijn of het redden van mens en dier…Daar komt heel wat fysieke kracht bij om de hoek kijken.En als het een brand betreft met veel rook (van kunststof) dan komt er perslucht omde hoek kijken …En persluchtflessen mag niet iedereen zo maar dragen daar moet je voor gekeurd worden en regelmatig geoefend worden.Want bij het dragen van die plflessen zie je bijna niets en gaat alles op de tast en het gehoor….En ik vraag mij dan ook af of dat de vaste kern in de inrichtingen wel aan voldoen…Daar ik zelf geconstateert heb dat het aan preventie middelen wel het een en ander te kort schiet.
Dan het centraal ontgrendelen..Dat kunnen de mensen zelf constateren..Zit er geen draad via de sponningen …of gaat de deur met een flinke sleutel en schuif dicht dan is er zeker geen centrale ontgrendeling…
Even voor alle duidelijkheid…Ik spreek hier uit ervaring van ruim 15 jaar Brandweerdienst met vele grote branden….van enkele dagen bluswerkzaamheden..
Ben voledig gediplomeerd met alle diploma,s tot perslucht drager toe…
Willen jullie meer weten dan liever per mail en niet in het algemeen…
Ik vind dat het veel onrust geeft…wat niet nodig is….
Veel liefs van die ouwe BOK
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?