Ik heb al eerder gepost, maar opnieuw een vraagje

• Sabine

Hallo

Ik heb dus vrijdag een aangetekende brief gekregen van het CJIB.

Dat mijn taakstraf omgezet is naar 40 dagen hechtenis.

Nu heb ik gister gebeld, maar ze waren er niet, dus moet ik vandaag weer bellen en dat heb ik gedan. Ik kan op de brief van het CJIB bezwaar maken tot 5 november.

Nu heb ik eerst de Reclassering gebeld en alles uitgelegd dat ik bevallen ben en dat ik zwangerschapsvergiftiging had. Toen had Reclasserin gezegd van ja, we hebben je een paar keer een brief gestuurd, terwijl dat niet zo is…Tenminste ik heb geen brieven gehad……Toen heb ik gezegd dat ik weer opnieuw zwanger ben, en gevraagd als de Reclassering naar de CJIB kon bellen maar dat kon niet hadden ze gezegd dat moet je zelf doen. Nou zo gedaan dus ik heb het CJIB gebeld en ook alles uitgelegd, dat ik zwanger was en met zwangerschapsvergiftiging dat het eerder geboren is….Nu had die man gezegd aan de telefoon dat hij de zaak nog open kan gooien en weer naar de Reclassering kan sturen als de Reclassering met hem contact ging opnemen, dus weer gebeld met de Reclassering en vanmiddag belt de Reclassering naar het CJIB om het weer open te gooien, zouden ze dit doen ja of nee……Ik hoop het zo……Maar de Reclassering wist dus niet of de zaak nog weer open kan en terug gestuurd worden naar ons en het CJIB heeft gezegd van wel dus ik denk dat er wel goed nieuws uit komt…

Maar dan heb ik nog een vraagje aan jullie

Nu heb ik die aangetekende brief gehad en als ik daar niet op reageer of wat dan ook dan staat de parketpolitie binnenkort op de stoep, maar komt er geen zitting of wat dan ook, want dat heb ik helemaal niet gehad en dat hoeft ook niet hebben ze gezegd….Is dit zo….

en moet ik nog een bezwaarschrift indienen of niet en moet ik dat zelf doen of moet ik dat bij de Rechtshulp laten doen.

Of moet ik nu eerst afwachten

Graag jullie reacties.

Groetjes Sabine

• Sabine

Hallo

Ik heb heeeeeeeeeeeeeel erg goed nieuws….

Ik krijg net telefoon van de Reclassering en het CJIB heeft de zaak weer open gegooid, dus ik moet maandag weer contact opnemen met de Reclassering om een afspraak te maken………………….Dus ik hoef niet in hechtenis en mag ik gewoon mijn 80 uur werkstraf uitvoeren, o wat ben ik blij…..

Dus dan weten jullie dit, dat het dus ook goed kan aflopen.

Groetjes Sabine

• Joep

Hallo Sabine,

fijn dat het voor jou zo goed is afgelopen.

trouwens ik heb in al die jaren nog nooit iemand zo blij gezien met een werkstraf :-)

groeten, Joep