wie weet het?

• marhen

Mijn vriend heeft een klacht over de gang vanzaken die opdit moment gaande zijn.

Nou is er een commissie voor gedetineerde maar hij is bang om een briefje in te vullen omdat hij weet dat er dan vaak pesterijtjes op volgen. Is er iemand die weet waar hij naar toe kan bellen zonder dat bewuste briefje in te vullen. Ik begreep dat er iets is als de raad van toezicht voor gedetineerde maar kan er nergens op het net iets van vinden.

Alvast bedankt

Jet

• boon

Ik weet niet wie die pesterijtjes zouden moeten uitvoeren ? medegedetineerden of personeel ?

De briefjes kunnen gewoon ingevuld worden zonder dat iemand daar wat over zegt lijkt me.

Waneer hij toch echt bang is voor pesterijen, dan geeft hij een onzin reden op om zo bij de maandcommissaris zijn verhaal van de ware reden te doen.

Lijkt me niet al te moeilijk.

• marhen

Wordt regelmatig gezegd dat er pesterijtjes volgen na het invullen van zo'n briefje. Want het is niet leuk als ze comentaar krijgen. Al is dat niet over de afdeling waar hij nu zit maar over de gang van zaken die er nu zijn. En neem maar van mij aan dat het geen onzin verhaal is want daar heb ik nu op dit memonet al genoeg voor meegemaakt de laatste maand.

• Seniorbewa

Hallo Marhen,

Hij kan een beklagbrief sturen aan de commissie van toezicht, de formulieren hiervoor kan hij bij het personeel krijgen en ook een speciale envelope om hem te versturen. Deze commissie bestaat niet uit personeel of gedetineerde van de inrichting. Meestal zitten er in die commissie rechters, advocaten en mensen van de reclassering. Ook kan hij het verzoek doen om de weekcommissaris van deze commissie te spreken.

Ik hoop dat je en hij hier wat aan hebt.

m.vr.gr.

Johan.

• marhen

hier heb ik inderdaad wat aan.

Zal het straks aan hem doorgeven. Ik weet dat hij op de vorige afdeling wel een gesprek met de commissie heeft aangevraagd maar daar heeft hij nooit iets meer van gehoord. 2 dagen later was hij overgeplaatst naar de hvb daar. Vandaar dat hij wat voorzichtiger is geworden.

Jet

• san

De naam MAAND commisaris zegt genoeg. Deze komen 1x per maand de beklag zaken afhandelen. Heb geduld want je krijgt vanzelf bericht wat ze met de klacht doen.De mensen die hier inzitten staan los van het personeel zodat een klacht echt onder de loep genomen word. Elke klacht word serieus genomen en heb zelf nog nooit gehoord of gezien dat gedetineerde hierdoor gepest worden.

• armanda

Hallo

Mijn vriend heeft ook een probleem daar gehad en heeft bureau van rechtshulp ingeschakelt. Hij wordt daar heel goed door geholpen maar ze zijn er absoluut niet blij mee in de huis van bewaring waar hij nu zit.

Maar hij zet door en zal winnen. Probeer het eens .

Groetjes

• marhen

Hij heeft inmiddels zijn advocaat op de hoogte van alles gesteld, deze heeft geadviseerd om toch weer het briefje in te vullen. Dit heeft hij ook gedaan. Nu maar hopen dat hij snel reaktie krijgt want hij zit nu op de hvb terwijl hij allang afgestraft is.

Jet