vraagje!!!

• miep

hallo,

Mijn vriend heeft een schadevergoeding opgelopen van misschien wel een paar ton.

Hij zit voorlopig wel in detentie. Hij heeft geen geld op zijn rekening. Kunnen ze dan nog geld eisen als hij t niet heeft? en als hij vrij komt heeft hij niet direct geld kunnen zij dan geld van mij eisen als we weer samenwonen we zijn niet getrouwd?

groetjes miep

• nikki

Ze kunnen het wel gaan eisen op het moment dat hij weer geld heeft.Als je vermogen hebt, zoals een koophuis, nieuwe auto enz Bij een geregistreerd partnerschap kunnen ze het ook bij jou halen,tenzij je alle eigen vermogen laat vastleggen bij een notaris.Dat is net zoals onder huwelijkse voorwaarden trouwen…liefs nikki

• miep

he nikki,

bedankt voor de informatie dus we kunnen nog wel trouwen onder huwelijks voorwaarden?

liefs miep

• San

Als hij een schadevergoeding moet betalen aan een slachtoffer of nabestaande van een slachtoffer, dan word dat gewoon ff bevroren. Zodra je vriend dan vrijkomt en inkomsten heeft moet hij gaan betalen. Er is niet onderuit te komen… ook niet met WNSP, want met een schadevergoeding word je volgens mij niet toegelaten. Ze kunnen jou niks maken, maar ik dacht dat het na 5 jaar samenwonen wel kon maar dat weet ik niet zeker. Tegen de tijd dat je vriends einddatum in zicht komt moeten jullie gewoon even goed kijken wat de beste keuze is.

• nikki

Het beste wat je kunt doen is een afspraak maken bij een notaris.Bij de meeste notariskantoren is de eerste afspraak gratis.Als je toch van plan bent om te gaan samenwonen, dan heb je die notaris nodig als je alles vast wil leggen, ook met een huwelijk trouwens…Nikki