Hallo Marjolein,
ik begreep heel goed dat dit geen restant is. Maar dan blijft de kern van mijn verhaal overeind. Nu zelf melden of gaan zitten op een moment dat het je absoluut niet uitkomt en al je plannen in de war schopt.
We hebben hier posts gehad van iemand die net een nieuwe baan had en in zijn proeftijd werd opgepakt om een straf uit te zitten op een meerpersoonscel.
Persoonlijk ken ik iemand die 2 dagen voor zijn huwelijk werd opgepakt. En dan kom je dus echt niet vrij om te trouwen.
Daar doelt San ook op.
Dus niet zo aangebrand reageren, maar beseffen dat de keuzes die je maakt konsekwenties met zich meebrengt en dat je daarvoor moet gaan staan.
Dat klinkt wel erg moraliserend, maar zo is het niet bedoelt. Ik bedoel alleen maar, dat je wat meer aan de lange termijn zou moeten denken. Het kan zijn dat het nu niet uitkomt. Ok. Maar geloof mij, wanneer ze je vriend onverwacht aanhouden en hij 70 dagen verdwijnt en dan geen regimair verlof heeft elke 4 weken, wat hij nu wel zou hebben, en hij op een veel mindere plek zijn straf moet uitzitten, dan denk je misschien wel eens: had ik toen maar… enz.
sterkte en groeten, Joep