Vriend in De Blokhuispoort P.I. Noord

• Julia

Mijn vriend is opgepakt en geplaatst in De Blokhuispoort in Leeuwarden.. Ik wil graag in contact komen met hem, maar nog niemand heeft iets van hem gehoord! Hij heeft ook niks bij zich, dus kan waarschijnlijk ook niet bellen of wat ook… Is er iemand die me kan vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat hij me in elk geval even kan bellen? En dat hij kan regelen dat ik op bezoek kan komen?

Wellicht is hier iemand die daar werkt ofzo? Die me verder kan helpen?

Heb nu al 5 dagen niks gehoord en maak me behoorlijk zorgen en wordt gek van onzekerheid! Als ik hem maar niet kwijt raak :(

Alvast bedankt!

• Sip

Kwijtraken? Wees maar niet bang, hij loopt niet weg.

• linnie

Hoi,

Naar mijn idee mag hij altijd een keer bellen om door tegeven waar hij zit . Volgens mij kan je ook de gevangenis zelf bellen om doortegeven dat hij jou moet bellen . Geen zorgen , waarom zou je hem kwijt raken? Hij kan alleen maar verlangen naar zijn thuis ennaar jou

• Julia

ik haal me denk ik ook allemaal verkeerde gedachtes in mijn hoofd, maar feit dat ie nog steeds niets heeft laten horen blijft er wel! Maak me gewoon gigantisch zorgen… Hij zit daar helemaal alleen, god weet met wat voor mensen… Ik mis hem gewoon vreselijk en zolang ik ook maar niks hoor, blijf ik me zo'n zorgen maken! Ik heb gisteren weer gebeld daar naar de blokhuispoort, en ze kunnen me echt helemaal NIKS vertellen! Echt zo waardeloos.. En ik kan ook niet doorgeven dat ie me moet bellen, hij heeft namelijk geen geld om me te bellen! En zolang hij geen contact met mij opneemt en accepteerd dat hij geld van min ontvangt, kan er dus niks gebeuren…

Zo onzeker allemaal… Iemand die me kan vertellen hoe ze het daar hebben??

• esje

Als je zeker weet dat hij daar zit, waarom schrijf je hem dan niet?

Dan kun je hem vragen terug te schrijven en toestemming te geven dat hij je op bezoek wil. Maar ik weet ook dat er mensen zijn die als ze vast zitten gewoon zo min mogelijk met de buitenwereld te maken willen hebben omdat het dan voor hun moeilijker is. En misschien heeft ie ff genoeg aan zichzelf nu. Als je belt geven ze geen informatie over of hij daar werkelijk is, maar als jij het zeker denkt te weten, stuur dan gewoon een brief, heb je ten minste het gevoel dat je iets kunt doen.

succes groetjes esje

• Marjolein

Ik denk dat je toch moet wachten tot hij zelf belt en dat kan soms dagen duren :(

• het is wat

In Blokhuis poort krijgen ze zakgeld hiervan kunnen ze een belkaart kopen en DUS kan hij je bellen..Dat Bellen is wel voor 1700 uur..Daarna zitten ze achter de deur.

Ook kunnen ze wegens werkzaamheden of activitieten niet de hele dag bellen , het zijn dus beperkte uurtjes….

• Marjolein

Julia weet je zeker dat hij naar de blokhuispoort is gebracht ?

• Julia

Ik weet zeker dat hij daar zit ja!! Ik heb inmiddels 2 keer aan de telefoon gehad, maar hij krijgt daar echt helemaal niks.. er is ook geen werk te doen, dus hij kan ook niks verdienen.. hij wist me gelukkig te vertellen dat hij er “maar” 28 dagen hoeft te zitten ipv de 48 die eerst gezegd waren….

waarom vraag je of ik zeker weet dat hij daar zit?

• Marjolein

Omdat ze soms ook naar een huis van bewaring worden gebracht als ze maar zo kort hoeven te zitten daarom mijn vraag