Alleen op vrijdag, zaterdag en zondag bellen?!?!?! Nou, dat is zéker een achteruitgang! Mijn vriend verhuist maandag ook naar een andere unit, dus die zit in hetzelfde schuitje. Wat een ramp, zeg! De enige reden waarom ik het nu nog volhou is omdat hij me elke dag ff belt, en ook al zijn dat dan maar 10 armzalige minuten, het is altijd nog beter dan niks.
Mijn vriend komt vanuit het HvB Den Bosch, en ik vind Vught echt een gigantische achteruitgang (hij ook trouwens). Ik was daar vrijdagochtend ff om geld te storten voor hem, nou ik kwam er gewoon echt helemaal ellendig vandaan. Niet dat ik vanuit het HvB Den Bosch altijd fluitend naar buiten huppelde natuurlijk, maar ik heb in Vught op die parkeerplaats echt een kwartier staan janken gewoon. Het personeel wat ik daar binnen gezien heb vond ik stukken minder menselijk en van inlevingsvermogen hadden ze ook nog nooit gehoord. Misschien is niet al het personeel zo, maar alles wat ik tegenkwam vrijdag in elk geval wel. Vergeleken bij Den Bosch is Vught echt een ramp, weet je. In Den Bosch konden we toch al gauw een paar keer per week zeker drie kwartier bellen of zo, nou dat is er hier niet bij, en na die verhuizing al helemaal niet meer blijkbaar.
Toen mijn vriend opgepakt werd heb ik vanaf dag één gehoopt en gebeden dat ze hem niet in Vught zouden plaatsen, dat was echt m'n grootste schrikbeeld…en uitgerekend zetten ze hem natuurlijk in Vught neer.
Hij gaat wel overplaatsing vragen naar de JoVo in Utrecht, maar goed: eer dat geregeld is, wegen we natuurlijk zowat een ons, want daar zullen ze wel niet zo'n haast mee maken.
Hoe worden die jongens behandeld daar? Krijgen ze een psycholoog of zo, of andere soorten hulp? En is het echt zo dat er op die afdeling zoveel agressie heerst? En waarom doen ze dat, dat je straks maar 3 x per week mag bellen, is dat gewoon om te treiteren of zo? Op zo'n manier van “we zullen het jullie wel eens ff afleren”? Ik snap er echt niks van. Af en toe weet ik echt niet meer hoe ik het moet volhouden, ik ben in 3 weken van een leuke vrolijke gelukkige meid naar een wrak gegaan.