wie weet wat ik kan doen?

• mama

Heb gisteren te horen gekregen dat mijn zoon (19)is aangehouden in duitsland met drugs.Ben de hele dag al aan het bellen om er achter te komen waar maar schiet niet op.Heb de ambasade gebeld maar ook geen gehoor?wie weet iets of heeft dit ook meegemaakt?

• nikki

Normaal gesproken hoort de ambassade je te helpen, in iedergeval door te geven waar je zoon zit.Maar het kan zijn dat je zoon nog niet bekent is bij de ambassade en daarom niet in de computer te vinden is.Toch weer proberen zowel de Nederlandse ambassade in Duitsland, ministerie van buitenlandse zaken in Den Haag, gewoon blijven bellen tot ze gek van je worden en aan het werk voor je gaan.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel iets van je zoon hoort….nikki

• mama

de ambasade kon me niet veel vertellen ze hebben meerdere kantoren daar zei die man.

• mama

wat kan buitenlandse zaken voor me betekenen?

• nikki

In iedergeval moet je dan hun aan het werk zetten.Zij zijn degene die wel via de kantoren in Duitsland je zoon kunnen vinden.Laat je niet van het kastje naar de muur sturen….nikki

• mama

heb het tel nummer opgezocht en ga morgen bellen,bedankt voor je reactie

>

>

• Joep

Het is nog wel vroeg. Waarschijnlijk zit hij nog gewoon op een politiebureau.

• nikki

Ik was ook erg snel met bellen,dinsdagavond kwam hij niet thuis, woensdag aan het bellen gegaan en hij stond nog nergens in de computer, maar naar lang aandringen wist ik binnen 24 uur waar hij was…………..nikki

• San

Beste mama Buitenlandse Zaken zal je in eerste instantie waarschijnlijk ook niet meteen iets vertellen. Vanwege de privacy moet je vriend namelijk eerst jou als contactpersoon opgeven dmv een pakket wat hij moet invullen en terugsturen. Pas daarna krijg je officieel een brief en kan Buitenlandse Zaken met gegevens waar je zoon vastzit en wie zijn advocaat is. Ik denk dus echt… hoe moeilijk ook….dat je nog even geduld moet hebben, want als jouw zoon je niet als contactpersoon opgeeft zit er niks anders op dan te wachten tot hij contact met je opneemt. Ik wens je sterkte de komende dagen, want die onzekerheid is echt verschrikkelijk.

• mama

Ben inmiddels wel iets verder,weet dat hij vlak bij de grens van zwitserland zit.Buitelandse zou voor me gaan informeren en contact met me opnemen.Heb jij zelf ook evaring?'