Hallo,
Ik hoop dat er iemand is met goede ideeen. Een vriend van mij heeft vast gezeten voor iets wat hij echt niet heeft gedaan, en ik geloof hem ook echt. Probleem is alleen dat het niet de eerste keer was dat ie vast zat en andere keren was het wel terrecht. De politie wilde hem bij gebrek aan bewijs laten gaan maar het OM wilde perse een veroordeling, wat dus is gelukt. Inmiddels is hij weer vrij, maar we zijn wel boos dat zijn leven weer overhoop werd gehaald terwijl hij juist zo zijn best deed om uit de gevangenis te blijven. Misschien vinden jullie het voor hem niet erg met zijn verleden als voor iemand die 1 keer onterecht vastzit, maar het blijft oneerlijk. Hij heeft al dingen geprobeerd zoals Peter R. de Vries maar omdat hij in het verleden wel vaker vast heeft gezeten, schiet dit niet echt op. Een vriend die tegelijkertijd is opgepakt voor hetzelfde is wel vrijgesproken en krijgt een vergoeding voor de tijd dat hij heeft gezeten. Is er een manier om hem ook nog iets van een vergoeding voor elkaar te krijgen? Ik moet zeggen dat het ook wel om het geld gaat, zijn strafblad gaat er niet mee weg, maar na zijn arrestatie is zijn huis leeggehaald en daarbij ook alle papieren die hij nu nodig heeft voor een uitkering. Hij is sinds 9 aug. vrij en heeft nog geen geld. Werken gaat ook niet makkelijk al wil je nog zo graag, hij heeft wel plannen (gewoon legale) dingen maar dat is niet echt werk wat ik hem graag zie doen. Ik wil hem wel helpen met geld maar zo rijk ben ik nou ook weer niet. Ik kan hem niet genoeg geven om van te leven. Dus mijn vraag: is er een vergoeding mogelijk en heeft iemand ideeen voor soorten werk waar je verleden er niet zo toe doet.
Alvast bedankt esje