Een vraag!!!

• Tara

Hallo allemaal..

Ik heb al eerder deze vraag half gesteld en toen hadden we weinig info…

Het gaat hierom… mijn man heeft een straf gekregen van 5 en halve maand.

vanaf 9-6 zou dat dan tot ongeveer 20-11 zijn … maar nee op het vonnis staat eind datum 20-12 dus 30 dagen extra maar waarom weten we nog niet..

Vandaag kwamen we achter nog meer dingen,mijn man ging vragen aan een bewaarder wanneer zijn precieze eind datum was .. in de pc stond 03-02-2006 watttt ?????

Er stonden allemaal rare datums van 20-12 tot 01-01-2006 zonder iets erbij en dan van 01-01 tot 01-02 ook zonder iets erbij en dan de laatste van 01-02 tot 03-02 met een artikelnummer erbij allemaal heel erg ingewikkeld maar ik hoop dat iemand er wijs uit kan worden want we worden er gek van !! Advocaat doet ook geen zak om te helpen en bij de bsd binnen krijgt hij oiok weinig te horen …

Kunnen we nu wel of niet uitgaan van de datum op het vonnis???? want dat is toch een schriftelijk bewijs ???

Ik hoop dat iemand snel reageert !! alvast bedankt Groetjes Tara

• mr.

Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat er meerdere vonnisen zijn. Misschien heeft je man een eerder voorwaardelijke straf gekregen?

Verder staat er op een vonnis nooit een einddatum van een straf. Er staat alleen hoeveel dagen je voorwaardelijk en onvoorwaardelijk moet uitzitten. Ook zou het kunen gaan om een proeftijd die op het vonnis staat. Vraag het gewon na bij je advocaat of kijk zelf op de uitspraak(en)

• Tara

Hallo Mr. Nee het gaat niet om meerdere vonnissen ..

En die voorwaardelijke straf van 4 maanden zit bij die 5 en halve maand in dus dat kan hetook niet zijn…

En er staat echt een eind datum op van 20-12-2005 maar die klopt ook niet want als we tellen vanaf 09-06 en dan 5 en halve maand komen we op ong 20-11-2005 uit..

Ben inmiddels al 4 x bij de advocaat geweest en mn man heeft al 2 x gebeld.. maar steeds zegt hij dat hij iets moet opvragen en terug gaat bellen als hij meer weet.. duurt allemaal erg lang we zijn er nu al zeker 5 weken mee bezig om het uit te zoeken …

maar bedankt voor je reactie.

Groetjes Tara

• gerrit

een uitdraai van het vonnis bij de bevolking vragen, dan staan daar de data,s met parketnr. wordt het misschien duidelijker.heb je ook geen adv. voor nodig

groeten gerrit

• Tara

Hallo Gerrit.. dat bedoelde ik nou met dat papier waar al die data's opstonden dat is die uitdraai waar je het over hebt en daar worden we echt niet wijs uit .. bedankt voor je reactie .. Groetjes Tara

• Joep

Tara,

Op dat papier van de BSD staan alle openstaande boetes en oude straffen op die iemand nog tegoed heeft. De BSD heeft dat oa bij het CJIB opgevraagd. Ik ga ervan uit dat de opgegeven data vande BSD kloppen.

Je kunt nog wel aan de BSD vragen welk gedeelte boetes zijn en die vervolgens betalen. Of ervoor kiezen om die uit te zitten natuurlijk.

Maar zoals jij het schrijft lijkt het alsof er nog wat oude ‘dingetjes’ nu naar boven gehaald zijn. Dat verklaart ook het feit dat de datum steeds opschuift. Dat komt dan door nieuwe informatie die bij de BSD binnenkomt en toegevoegd wordt.

groeten, Joep

• Tara

Hoi Joep,

Dat idee krijg ik ook..

We willen daar ook regelingen voor treffen en alles netjes betalen!!

Weet je mischien of die kans er is want hij hoort van veel jongens daar binnen dat die maar kleine bedragen betalen maandelijks.

Wij hebben een voorstel van 50 euro per maand gedaan.

Ik weet je werkt natuurlijk niet bij die BSD en je kent de zaak niet maar.. is er een reden waarom ze dat zouden kunnen afwijzen?? hij heeft nooit eerder een regeling of zo met justitie gehad..

Alvast bedankt. Groetjes Tara

• Joep

Een afbetalingsregeling kun je met het CJIB treffen, maar op het moment dat iemand vast zit en het CJIB opdracht geeft aan de inrichting om hem de boetes uit te laten zitten, is het te laat om te beginnen over een afbetalingsregeling.

Dan kun je alleen tegen het volle bedrag (+ verhogingen) de dagen afkopen.

De meeste klanten van mij kiezen er dan maar voor om die dagen er gewoon bij te pakken.

groeten, Joep

• tara

Ja Joep dat snap ik wel.. alleen moeten ze dan niet eerst je de kans geven om ze gewoon te betalen ???

want we hebben geen acceptgiro's dwangbevelen e.d ontvangen heb vandaag is een beetje nagezocht op internet en dat las ik allemaal!!

mischien gaat het ook wel niet om boete's… ooooooooo die onzekerheid maakt me echt gek…

als hij dat nog moet bij zitten is hij nergens bij!! geen kerst geen nieuwjaar,verjaardagen,geboorte… pffffffffffffff

Nu maar wachten dan op de (slome) hihi advocaat

Bedankt in ieder geval allemaal!!

• tara

Hallo allemaal… heb nu een nieuw lijstje gekrgen..

Jullie zullen wel gek worden van mij maar ik hoop dat er toch weer iemand is die mij kan helpen !!

Op het briefje staat Insluitingstitels …

ik snap wel bij sommigen dat ze al zijn uitgezeten dan staat er 0 achter bij rest..

Maar achter de parketnummers staan afkortingen waar ik niks van snap en ook niet kan vinden op internet bij afkortingen… het gaat om de volgende..

ivs…. bew… gevn…gev…tvgv….terw…. en dan staan er status bij E .. L en bij de nog komende data's O

Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen !!

Alvast heeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt Groetjes Tara