Reiskosten

• Simone

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb vijf jaar lang de moed opgebracht om mijn echtgenoot wekelijks op te zoeken in de gevangenis. Nu vertelde hij mij echter (beetje laat maar toch) dat het wellicht mogelijk is de reiskosten over die periode (alsnog) vergoed te krijgen. Weet iemand hoe en waar dat zou kunnen??

Je begrijpt, vijf jaar lang iedere week ruim 100 km, is behoorlijk de moeite waard om het eens even goed uit te zoeken.

Ik hoop dat jullie tips voor me hebben.

Groetjes

• nikki

Volgens mij kan dat alleen bij je gemeente aangevraagt worden, dat is mij vertelt, maar omdat mijn gemeente dan gaat bepalen of ik niet te vaak de reiskosten aanvraag, dus met andere woorden, of ik niet te vaak op bezoek ga, kunnen ze van mij de pot op met hun reiskosten…

• Slimme jonge

Hallo

Je kunt inderdaad reiskosten bij de gemeente aanvragen maar uit eigen ervaring krijg je het niet met terug werkende kracht.

Onze zoon zat in HVB Leeuwarden moesten 240 km per week rijden en hoorden naar 3 maanden er ook reiskosten voor kon krijgen je krijgt het dan vanaf de aanvraag datum en niet vanaf de datum ze gedetineerd zitten …..of ja je moet het meteen aanvragen…..Dus terugwerkende kracht in dit geval krijg je niet…

Succes ermee verder,,

• kelsey

Hoii,

Ik krijg ook een vergoeding via de gemeente, ik krijg ook maar 2 bezoeken per maand vergoed…..Maar dat is per gemeente verschillend. Het is in ieder geval nog wat. Maar ik denk niet dat je dat nog terug kan vorderen. Meestal vraagt de gemeente om een bewijsje dat je daar geweest bent.

Succes!!!

• Joep

En de gemeente betaalt dat uit de pot: bijzondere bijstand. Daardoor mogen gemeentes zelf beslissen hoe en of ze dat geld vergoeden.

Dus: gewoon aanvragen en met terugwerkende kracht. Nee heb je, ja kun je krijgen.

groeten, Joep

• lissa

idd, en als je man evt nog steeds gedetineerd zit, kan je altijd zien of je nog in hun bestand staat… want je wordt elke x bij geschreven in hun systeem ( computer ) als je op bezoek bent geweest..en ook al je man niet meer.. toch zekers even proberen… want met dat papiertje kan je n.l aantonen dat je zekers wel daar bent geweest op die datum's….

veel succes.. lissa.

• het is wat

Je kan bij de gemeente een aanvraag indienen voor reisgeld.

Per gemeente verschilt het bedrag wat vergoed wordt.

Voor 1 of 2x bezoek.

Wordt per KM (op postcode) berekend/vergoed.

Terugwerkende kracht doen ze niet aan.