schatting straf

• miep

Mijn kennis heeft gevochten met eenjongen en die jongen heeft eerst geslagen. Toen hij hem terug sloeg is hij gevallen omdat hij zijn evenwicht niet kon houden. Hij heeft toen een aardige klap op de grond gehad. T ziekenhuis heeft hem kunstmatig in coma gehouden. Nu is hij daar uit en zit alweer lekker in de kroeg maar mijn kennis zit nog vast. Er zijn 20 getuigen waar er maar 5 van bij waren wel beweren ze dat ze het allemaal hebben gezien. En zeggen dat die jongen niet hebben zien slaan maar mijn kennis wel er zijn er maar 3 die dat hebben gezien.

Nou wil ik graag weten of er mensen zijn die ook zo;n ervaring hebben en hun straf hebben gehad en wat voor straf. De officier van justitie zegt dat mijn kennis t met opzet heeft gedaan. maar t was niet de bedoeling dat hij zou vallen.

Help mij en zodat ik weet waar ik aan toe ben!!!

ik hoop dat ik genoeg gegevens heb gegeven.

groetjes miep

• Joep

Hallo Miep,

het gaat er niet om of het de bedoeling was dat hij zou vallen. Had hij dit kunnen zien aankomen of voorkomen. En ja, als je iemand een klap geeft weet je dat de ander mogelijk kan vallen.

En dus ben je dan ook verantwoordelijk voor de gevolgen. Wat de OvJ gaat eisen durf ik niet te raden. Want elk goedgemeend advies blijft toch raden, omdat we niets van de zaak of de personen weten,

groeten, Joep