Bajescafe

• Goof

http://www.telegraaf.nl/binnenland/25381681/Feestvieren_in_de_bajes.html

Wat vinden we (jullie) hiervan ?

Ik ben gezegend.. uhhum.. met familieleden en “bekenden” die vast zitten en ook met het feit dat ik in een bajes werk.

Het lijkt me dat dit bericht niet waar kan zijn, maar stel dat het zo is..

Ik vind het niet kunnen. Nu jullie.

• nikki

Het bevestigt de vooroordelen die er in Nederland heersen dat er gedacht wordt dat het maar mooi een hotel is, de bajes.Ik heb begrepen dat het wel waar is dat er in Esserheem veel vrijheid is, maar die vrijheden moeten wel verdient worden en het is niet zo dat dit maar de dagelijkse routine is.En over het niet kunnen???Ach , er wordt al zoveel bezuinigt in het gevangeniswezen , daar staat nou nooit een dikke vette foto van in de telegraaf(2en op een cel , korte van bezoek, minder sport en recreatie).Dat heeft geen nieuwswaarde…hier valt lekker heel Nederland weer overheen en wordt weer een ellendig lange discussie…….

Maar wat mij betreft, proost jongens…als het leven toch al k*t is, neem er maar eentje….Maar loop wel naar cel, laat de auto maar staan…

• Peter

is een erg slimme actie van de jongens op de foto.

ga er maar van uit dat het “bajescafe” vanaf vandaag gesloten is!!!

en uiteraard is dit voor “Den Haag” weer een uitstekend excuus om nog meer bezuinigingen door te voeren en de regiems nog soberder te maken.

hoezo je eigen ruiten ingooien!!!

op zich is er nog niet zo heel veel mis met de foto's.

ze drinken malt bier (wat in elke bajes te koop is) en staan waarschijnlijk gewoon ergens in de recreatie zaal. het enige wat wel slecht is, is het feit dat er dus gewoon foto camera's of telefoons in de bajes aanwezig zijn.

naar alle waarschijnlijkheid zijn vandaag dus alle gedetineerde gevisiteerd en alle cellen van boven tot onder gecontroleerd.

• nikki

En over 2 dagen zijn de telefoontjes er weer….Schiet lekker op dus…

• Slimme jonge

Ach of het wel of niet waar is..in iedergeval heeft het de gemoederen weer aan het denken gezet en zijn de ambtenaren weer heel actief. Verschillende hebben op hun kop gehad en zijn we geen steek verder.De bewoners zijn een paar dagen op cel geweest om onder druk te achterhalen WIE het naar de telegraaf verstuurd heb.

Zo zie je maar hoe makkelijk het is om foto materiaal naar binnen en buiten te krijgen.

Hoe komt dat omdat de bewaarders te lui zijn om van hun krent op te rijzen.

Ze zitten liever in het zonnetje…Maar goed het is een klein groepje die dit doen en hebben. De meeste hebben niks (meestal kort gestrafte)…

Wat kan het die lang gestrafte nou schelen..wat men er van denkt.

Alles wordt geregeld en krijgen geld toe. Verder wordt er handel gedreven om aan je spullen te komen.Of sterker nog men jat het gewoon uit een andere kamer …En piet de bewaarder kijk even de andere kant op…

• Mandy

Mooi gefotoshopt vind jezelf ook niet ? Het is gewoon hartstikke nep want 1 er mogen niet eens foto's gemaakt worden in de bajes en 2 MartinK heeft al eens gelogen dat hij zijn website had gebouwt in de gevangenis maar dat is onmogelijk wnat dat heeft hij laten doen.

Dus nee ik geloof dat verhaal niet zo eerlijk gezegt

• nikki

Natuurlijk mogen er geen foto's gemaakt, maar daarom gebeurt het wel!

Ik heb namelijk ook zelf foto's gemaakt van mijn dochtertje samen met haar pappa,gewoon 1 keer stiekum een mobieltje mee naar binnen nemen,en niet in een donker plekje maar gewoon in mijn tas even voor de duidelijkheid….(SSSSSTTT, niet doorvertellen, hoor)

• nikki

O ,ja en mijn man doet de curcus Webpagedesign van de LOI, in de gevangenis….

• Mandy

ja in de gevangenis in Vught geven ze ook les in webdesign maar er kunnen geen website's opgeslagen worden buiten de pc dus dat is gewoon onmogelijk .

Waarom doet jouw man een cursus via de LOI ? Is er in de gevangenis waar hij zit geen mogelijkheid tot scholing

• nikki

Nee, waar hij zit is er alleen een cursus taal, maar via de reclassering heeft hij 2 cursussen gehad.Hij zit namelijk in een HVB, waar hij blijft ondanks de uitspraak omdat hij daar aan het werk is om een heel computernetwerk op te bouwen die ze daar nodig hebben.Voor de goeie orde, hij zit in Denemarken maar in principe maakt dat geen bal uit, want ze hebben er dezelfde regels, en zijn nog strenger dan hier in Nederland!Je hebt gelijk dat er geen mogelijkheid is om de websites naar buiten te krijgen, maar ik vond gewoon dat je niet zo kunt denken dat wat niet mag ook niet gebeurt( even goeie vrienden, hoor!!)