Brieven lezen ??

• Tara

Hallo allemaal,

Waar ik al een hele tijd nieuwsgierig naar ben is mogen de medewerkers van een gevangenis nou je brieven lezen ???

Want ik hoorde van een (bevriende bewaarder) dat ze dat eigelijk niet mogen doen dat ze het alleen open mogen maken om te kijken of er niet iets anders in zit …

Maar van sommigen hoor ik dan weer dat ze alles lezen of er een copie van maken.

Mijn vraag is dus mag het wel ja of nee en doen ze het ja of nee ????

Groetjes Tara

• newana

volgens mij lezen ze echt wel wat je schrijft. ik zorg in elk geval altijd dat er eigenlijk niks bijzonders in staat.

het duurt niet voor niks 2 of soms 3 dagen eer hij mijn brieven krijgt

• nikki

Volgend mij mag dat alleen als je partner in voorarrest met beperkingen zit…..en daarna mogen ze alleen kijken of er nix raars in een envelop meegestuurt zit……

• San

Nou bij mijn vriend in Spanje word de envelop opengemaakt in het bijzijn van hem en dan rkijgt hij de brief. hij is toch in het Nederlands, dus denk dat die bewaarders daar er niet veel aan hebben. ;-)

• Mandy

In Spanje is het anders dan in Nederland twee vrienden van mij zitten in Amerika en daar maken ze het ook open en lezen ze wat erin staat

En de brieven hier in Nederland bekijken ze ook in de postkamer behalve advocatenpost die mogen ze niet bekijken

• Seniorbewa

De brieven worden inderdaad geopend, dit is om te kijken of er geen contrabanden in zitten. Als ik de post moet nakijken ga ik de brieven niet lezen, daar heb ik geen zin in, ik kijk alleen of er geen contrabanden in/op zitten. Oja poloroidfoto's mogen ook niet.

Advocatenpost wordt niet door ons open gemaakt/gelezen.

groetjes Johan.

• Astrid

In Italië gaat het hetzelfde als in Spanje. De brief wordt daar ook in zijn bijzijn opengemaakt en alles wat ie niet op de cel mag hebben, wordt voor hem bewaard en krijgt ie mee als ie daar weg gaat. Lezen doen ze zowiezo niet, want ze kunnen toch geen engels/ nederlands.

• Mandy

In veel landen is het zo dat je in het engels moet schrijven zoiezo in Japan daar moet je in het engels schrijven zodat ze het kunnen lezen wat er staat

• gerrit

wanneer het vermoeden bestaat dat er informatie over personeel of bedreigingen/rasistische opmerkingen instaan dan wordt de brief gelezen door personeel en gaat de brief naar directie die het verder afhandelt.meestal wordt hem/haar verzocht de brief te verscheuren.

gerrit

• Tara

Okey… bedankt allemaal mensen ben een heel stuk wijzer geworden…

XXX Tara