vraagje

• linnie

Hallo

Mijn vriend zit sinds afgelopen zondag vast . Hij moet als het goed is een half jaar zitten . Wanneer mag hij voor het eerst met verlof ?

En hoe hou je het als partner vol, als je al gek word na 4 dagen ?

groetjes, linda

• nikki

Kijk even op Hart achter slot en grendel, een site voor het thuisfront, daar vind je de steun die je nodig hebt.Niet zo snel gek worden ,hoor, koppie erbij houden en ook aan deze tijd komt weer een eind….Nikki

• Joep

Hallo Linda,

waar zit je vriend? In een HvB of als zelfmelder in een HOI? In het laatste geval krijgt hij elke 4 of 6 weken een weekendverlof. In een HvB moet er een reden voor een verlof zijn.

groeten, Joep

• Sip

Onder het mom, voorkomen is beter dan genezen, zou je hem ervan kunnen overtuigen het criminele pad te verlaten. Bey the way. Hoe is het met het slachtoffer?

• nikki

Volgens mij was het niet een vraag van Linda hoe ze hem kan overtuigen , Sip, maar hoe zij ZELF door deze zware tijd kan komen…is nogal een groot verschil dacht ik en waarom ga je meteen van een slachtoffer uit als je het hele verhaal niet kent…..pppppffffff, gaan we weer…….

• Sip

Maar het is wel handig dat ze hem van het eerste wat ik vertelde kan overtuigen. Anders staat volgend jaar dezelfde vraag erweer in. En natuurlijk maakt het verschil in wat hij gedaan heeft, als je in dit land € 2,50 belasting ontdoken hebt dan krijg je ook een half jaar. In dat geval zou hij de volgende keer iets beter moeten opletten.

• San

Sip hou alsjeblieft nu eens op om steeds maar over slachtoffers te praten. Je kunt beter aan haar vragen hoe ze de situatie ervaart als slachtoffer zijnde, want zij is namelijk een slachtoffer!! Als je er zo mee bezig bent is misschien praten met een therapeut iets voor je….. kom op zeg. Ik ben als vrouw zijnde 2 keer aangerand, maar daarvoor houd ik nog niet alle mannen verantwoordelijk en word ik een zuurpruim! De manier waarop jij reageert doet haar misschien alleen maar nog meer pijn en dan heb jij ook een slachtoffer gemaakt, dus zo zie je maar weer. Hopelijk kan ze hem voor de rest van zijn leven van het criminele pad afhouden!

Linnie geef de moed niet op, want die maanden vliegen voorbij let maar op. De eerste reactie van de vrouwen als hun vriend/ man wegvalt is altijd…… oh paniek, maar wij vrouwen zijn veel sterker en kunnen echt wel tijdelijk zonder hun leven. Ik weet niet of je kids of dieren hebt, maar anders ben je voor hun verplicht om door te gaan. Ga maar eens op de groep kijken waar Nikki het over had en daar vind je veel steun en begrip zodat je met gemak die maanden doorkomt. Echt 6 maanden is zo voorbij en anders moet je maar eens praten met vrouwen daar die al 6 jaar op hun vriend/ man wachten. ;-)

Groetjes,

San

• Sip

Je bent 2 x aangerand, hoe zou jij je voelen als je op dit (of een soortgelijk) prikbord de vraag van de vriendin van de dader zag dat ze zo zielig thuis alleen zit?

Dat de vragensteller slachtoffer is wil er bij mij trouwens echt niet in, jij bent het wel met wat je is aangedaan

• San

Nou als de vriendinnen van de verschillende daders in mijn geval hier een berichtje zouden plaatsen, dan zou ik daar niet vervelend op reageren. Dat hun partners het nodig vonden om mij zo te behandelen wil nog niet zeggen dat zij er vanaf wisten en het er mee eens waren. Misschien schamen ze zich wel rot en gaan ze door een persoonlijke hel juist omdat hun partners mij dat hebben aangedaan, dus dan zijn zij net zo goed slachtoffers.

Wanneer een man iets doet en daarvoor word gearresteerd en de vrouw was nergens van op de hoogte, dan is zij ook een slachtoffer. Zij komt zomaar opeens alleen te zitten vaak ook met kids en dan moet ze het maar zien te redden. Het verdriet, onmacht en de omgeving maken het vaak erg moeilijk voor zo'n vrouw. Wil jij me dan nu gaan vertellen dat zo'n vrouw dan geen slachtoffer is van de daden van haar man??

• Joep

Ik ben het met je eens,San. De achterblijvende partner krijgt ineens ongevraagd te maken met de gevolgen van de actie van de dader net als de andere slachtoffers.

Daarnaast hebben we hier in het verleden al vaak discussies gehad over partners die willens en wetens mee profiteren van de verkregen gelden en goederen en we waren het er toen al over eens dat zij mededaders (opzethelers) zijn.

Dus laten we die discussie hier niet weer voeren maar dan even een nieuwe topic openen.

groeten, Joep