hoe lang

• mar

hallo ik kom morgen vast voor 3jaar wanneer mag ik voor de eerste keer naar huis met een goed rapport en wat is het maximaal wat je kan verdienen in de bak.

• Mandy

Moeten we dit serieus nemen ?

• mar

ja zekerMandy schreef:

>

> Moeten we dit serieus nemen ?

• mar

ben schuldig verklaart en ben niet geweest bij de uitspraak maar nu ze mij al lang zoeken en een vonis hebben heeft mijn advoocaat gezegt dat als ik vast zou zitten het hoger beroep sneller voorkomt dus morgen op het vliegtuig en naar nederland om deze reden want ik ben onschuldig.

• Joep

Je bent zelf niet bij de uitspraak geweest en het vonnis is niet persoonlijk aan jou betekent. Er komt volgens mij alleen een hoger beroep als je advocaat dan binnen de termijn hoger beroep heeft aangetekend en anders niet.

groeten, Joep

• mar

dat heeft hij ook gedaan en hij heeft gezegt dat ik als ik nu in de gevangenis kom dan komt het hoger beroep sneller voor maar wat is sneller ik weet het is in den haag en heb ook al vast gezeten in estland toen ben ik overgedragen naar nl en toen na 2 weken omdat ze te weinig bewijzen hadden op vrije voeten gezet de duane ging in hoger beroep en ik won maar op de 1ste rechtbank ben ik schuldig verklaart en toen nu zoeken ze me al een hele tijd ik leefde in het bos en dat gaat niet met twee kinderen aub geef zoveel mogelijk informatie wat ik kan of moet doen ik wil weten waar ik sta

• mar

joep ik heb jouw antwoorden gelezen en die zijn goed wat is jouw advies om zo snel mogelijk mijn kinderen weer te zien al is het dan maar met verlof ik ben 40 jaar drink niet gebruik niet en heb heel mijn leven hard gewerkt dus dat is ook geen probleem en mijn zaak gaat over importeren dus geen geweld of zo en ik kan me goed aanpassen

• Joep

Je bent in hoger beroep en dus ga je eerst naar een Huis van Bewaring tot je in hoger beroep veroordeeld bent. Dan word je geselecteerd voor een gevangenis. Bij goed gedrag en een reststraf van 18 maanden of minder kan je naar een HOI (halfopen inrichting), waar je om de 4 of 6 weken een weekend met verlof mag.

Een straf van drie jaar is 36 maanden is effectief 24 maanden zitten. Daar gaat voorarrest vanaf en dan weet je hoeveel reststraf je hebt.