hallo allemaal
de vriend van mijn drugsverslaafde zus zit voor drie jaar vast in Frankrijk
wij willen hem graag bezoeken
wat heb ik nodig en hoe gaat dat in zijn werk?
graag snel reactie, we willen er 1 sept al heen
Ik zou je allereerst willen aanraden om contact op te nemen met de Nederlandse ambassade in Frankrijk of het dichtsbijzijnde (waar hij zit) Nederlandse consulaat. De consul zal namelijk de vriend van je zus gaan bezoeken en die is ook op de hoogte van de regels in de instelling waar de vriend van je zus zit. Als je op gewoon bezoek wilt gaan, dan moet hij dat aanvragen en dan kun je volgens mij, mits hij geen beperkingen heeft hangende het onderzoek, zonder problemen op bezoek. Als je familie / intiem bezoek wilt, dan kan het zo zijn dat je zus moet aantonen of ze wel of niet met hem samenwoont. De meeste gevangenissen laten voor dat soort bezoek alleen getrouwde mensen of samenwonende mensen toe. Als beste kun je dus bellen met de Nederlandse ambassade of het Nederlandse consulaat in de buurt en hun vragen wat de regels zijn. De vriend van je zus kan het ook daar binnen aan een maatschappelijk werker vragen. Je kunt ook contact opnemen met de Stichting Epafras, want die bezoeken Nederlandse gedetineerden in het buitenland. De kans is groot dat zij al eens in die gevangenis bij iemand op bezoek zijn geweest en dat zij je dan ook iets van de regels daar kunnen vertellen. Ik hoop dat je zo iets wijzer bent geworden en jullie op bezoek kunnen gaan.
Groetjes,
San
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?