Schrijven? Waarom???

• Anoniem

Als eerste zal ik zeggen dat mijn vader vandaag precies twee jaar geleden om het leven is gebracht. En dat de dader over 8 maandan alweer vrij komt…

En als ik hier dan de berichten doorlees gaan mijn nekharen over eind. Gezellig schrijven met gevangenen. Zodat ze de korte tijd dat ze een terechte (maar waarschijnlijk veel te korte) straf uitzitten het ook nog gezellig kunnen hebben?

Van mij mag degene die mijn vader heeft vermoord tweeenhalf jaar in de cel gaan zitten nadenken wat hij ons in godsnaam wel niet aan heeft gedaan? Niks geen lol en plezier…

Ik zal een hoop kwaad bloed zetten met dit bericht maar probeer het ook eens van deze kant te zien!!!

• mitch

heel erg wat er gebeurdt is met jou vader. Maar niet iedereen heeft iemand doodgeschoten of iemand iets aangedaan.

En hoe dan ook het blijven mensen die kunnen veranderen. En die verdienen dan geen tweede kans?? En geloof me zoals al zovaak gezegd hier. Het is geen hotel waar ze zitten. En als we voor jou situatie begrip hebben waarom jij dan niet voor de gedetineerde??

sterkte

• Tara

Anoniem,

Ik denk dat het nogal verschil uitmaakt waar iemand voor vast zit,niet iedereen schrijft met iemand die een moord heeft begaan.

En liefde is meestal onvoorwaardelijk!!

En als iemand dat wel doet ja dan zal daar wel een reden voor zijn ook moordenaars hebben mischien een vrouw en kinderen..

Ik snap jou ook wel dat je daar kwaad om bent vind het ook heel erg wat jou is overkomen,maar niet iedereen waar mee geschreven word heeft een moord begaan!!

En brieven zijn mischien een half uur waar ze het gezellig mee hebben de rest van de tijd balen ze echt wel dat ze vastzitten en hebben zo de tijd om hun daden te overdenken..

Sterkte in iedergeval ermee. groetjes Tara

• San

Beste Anoniem ik kan me jouw woede heel goed voorstellen en ook je onbegrip, maar je moet niet iedereen over een kam scheren. Niet iedereen in de gevangenis zit voor hetzelfde delict en verdient dezelfde straf. Dat er dus mensen zijn die in hun vrije tijd met een gedetineerde willen schrijven is hun eigen keuze en ik snap eigenlijk niet waarom jij je daaraan stoort?? Het betreft toch niet de moordenaar van je vader die ze schrijven, dus dan moet je ook niet dingen gaan vergelijken. Ik hoop dat je op een dag weer rust kunt vinden.

Groetjes,

San

• nikki

Allereerst wil ik even zeggen dat het heel erg is wat je is overkomen.Maar het is zoals de anderen al schrijven niet dat iedereen die gedetineerd is maar automatisch iets ergs op zijn geweten heeft..Ook vind ik dat je geen oordeel mag vellen of iemand maar een terechte korte straf heeft gekregen.Als je nekharen overeind gaan staan van de berichten die je leest, moet je ze toch wat beter lezen.Veel vragen hier zijn over hele andere zaken en niet “gezellig” schrijven met gevangenen.lk respecteer je mening, maar je vooroordelen niet., maar wens je veel wijsheid en sterkte…………Nikki

• Mandy

Precies wat Mitch al zegt niet iedereen zit daar omdat hij iemand heeft Vermoord en ze zijn al veroordeeld dus wat geeft ons het recht omdat nog eens te doen. Ze hebben hun straf gekregen en hun leven gaat in de cel ook door.

• Visje...

Dag Anoniempje…

ik heb de laatste dagen flink lopen nadenken of ik nou wel of niet zou reageren op je oproepje/vraag. Ik hoop wel van harte dat je nog wel een keer terug komt hier op het prikbord om alle reakties te lezen…

waarom ik het nou wel doe, weet ik eigenlijk niet, maar ik zou ook niet weten waarom ik het nou niet zou doen….

In het kort,

Ik kan me jou reaktie namelijk hélemaal voorstellen, omdat ik járen ook zo heb gedacht!

Volgende maand is het namelijk 16 jaar geleden dat een zeer goede vriend van mij vermoord is….

En toch…. schrijf ik ook met gedetineerden, (alleen zitten zij niet voor moord.)

Ik wil graag vertellen over het hoe en waarom, maar ik zie dat niet zitten om dat hier voor de “hele” buitenwereld te doen…Ik kon helaas niet je emailadres zien om je meteen te mailen…en ik weet niet eens zeker of je nog wel terug komt hier om de berichtjes te lezen…..Vandaar dat ik ook niet mijn email hier open en bloot neerzet.

Ik hoop dat als je wel dit berichtje leest, en je wilt met me van gedachten wisselen, je nog een bericht wilt achter laten. Ik zal dan reageren met mijn emailaanwijzing aan.

Mocht je dit allemaal niet willen, dan wens ik je in elk geval alle sterkte toe!

Knuf,

Visje…