wiet in de gevangenis

• anita

Hallo ik heb een vraag weet iemand ook of je gestraft wordt als je wiet de gevangenis mee insmokkelt of kom je er af met een beschikking zodat je niet meer op bezoek mag komen

• Joep

Degene die het naar binnen smokkelt mag niet meer op bezoek komen en er wordt bij ‘ons’ aangifte gedaan bij de politie. Dan heb je dus zelf een zaak.

Degene die het ontvangt en mogelijk betrapt wordt verliest verlofrechten en overplaatsing naar halfopen inrichtingen.

De vraag die ik me dan stel: is het dat waard?

groeten, Joep

• Sjaak

Och Joep voor die meisjes is dat weer een extra spanning nu manlief in het kachot zit. Zonder zijn wietje en zijn meisie…………………………………. Kan een kratje grolsch dan ook niet door de beugel?????

Sjaak

• mitch

ach zelfs een moeder van mininaal 60 die haast niet kan lopen smokkelt het voor haar zoon mee naar binnen hoor dus zijn niet alleen de meisjes.

Al snap ik niet dat je het risico neemt maar goed dat is weer een ander verhaal

• anita

het gaat om het volgende mijn ex man heeft wiet meegenomen voor mijn zoon terwijl mijn zoon nu nog vast zit voor zijn drugs problemen en nu komt hij er te gemakkelijk van af het enigste wat mijn exman krijgt is dat hij niet meer op bezoek mag komen bij mijn zoon wat ik al meer als een half jaar roep

• Joep

Hallo Anita,

dan was de meegenomen hoeveelheid waarschijnlijk te klein om een zaak te beginnen. Dat valt dan onder het gedoogbeleid; dwz dezelfde hoeveelheid die buiten ook niet strafbaar is en niet vervolgd wordt.

Wel blijft overeind dat hij jullie zoon een slechte dienst bewezen heeft ivm verlof, halfopen inrichting ed.

groeten,Joep