ouders (en/of omstanders) van TBS-ers

• Moeder

Hallo,

Ik probeer kontakt te zoeken met ouders (en/of omstanders) van TBS gestelden.

Ik wil hiermee ervaringen uitwisselen, omdat er blijkbaar geen idee van is, hoe het is om als ouder(s) een kind te hebben die tot TBS is veroordeeld, en hoe je moet omgaan gedurende de TBS periode.

Wat voor gevolgen heeft dit als ouder(s) zijnde, hoe houd je je staande in de maatschappij en kritiek van buitenstaanders, hoe ga je met je kind om, hoe heeft dit je leven veranderd, en hoe kan je zelf weer een toekomst opbouwen ?

Hoe is het, om ouder(s) of omstanders hiervan te zijn?

Bestaat er ook een site die hier aandacht aan besteed?

Groetjes, een Moeder

• San

Beste moeder,

Op clubs.nl kun je zoeken naar de club achter een gesloten deur en op MSN groepen naar de groep hart achter slot en grendel. Beiden zijn voor familieleden en partners voor gedetineerden en er zitten ook een aantal vrouwen van TBS'ers bij en misschien ook wel een moeder, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het zijn fijne groepen waar je echt je hart kunt luchten en alles kwijt kunt van woede, onbegrip en ga zo maar door. Als ik jou was zou ik er zeker eens een kijkje nemen. ;-)

Groetjes,

San

• mitch

goed advies San.

Hele goede site om je hart te luchten en je vragen naar te knallen en antw krijgen doe je altijd. Al is het alleen een opstekker van die toffe meiden daar.

Dus zeker een aanrader om je daar aan te melden

• Hyperactief

Hoi Moeder, je mag mij mailen in deze, ben zeer goed op de hoogte van het TBS systeem. Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyperactief,

Bedankt voor je reactie, en eigenlijk heb ik momenteel nog niet zo heel veel vragen over het TBS systeem, want er wordt mij het e.e.a. uitgelegd door maatschappelijk werk daar.

Het gaat er mij meer om, de ervaringen die we als ouder(s) met elkaar kunnen delen, zoals bijv. hoe het is, om geconfronteerd te worden als ouder(s), met een kind die naar een tbs kliniek moet of daar al verblijft.

Ik kan uit je reactie niet opmaken, of je zelf óók ouder of omstander bent van een

TBS gestelde, dus ik hoop dat je daar even op wilt reageren.

Ben inmiddels wél je website aan het lezen !!!!

Groetjes, Moeder.

• Moeder

Bedankt San !!!, ik zal er zéker eens een kijkje gaan nemen !!!

• Hyperactief

Hoi Moeder geen dank, en als je via de linken op jeugdzorgelijk goed leest dan kun je een antwoordt op jou vraag vinden.;) Over TBS komt daar binnenkort meer te staan. Groetjes v Hyperactief

• Beaugie

Hallo moeder,

Helaas zijn er geen lotgenoten sites speciaal gericht op de familie van TBS patienten. Ik ben vrijwilligster in een kliniek en heb wel contacten binnen en ook wel familie van patienten gesproken, maar kan je helaas niet verder helpen voor wat betreft contact met lotgenoten. Mocht je ooit vragen hebben mag je wel contact opnemen hoor!

Heel veel sterkte!

Beaugie

• Male nurse

Hoi Moeder. Ik werk in de psychiatrie met enkel tbs gestelden. Indien msn ben ik bereid u te woord te staan. over het rijlen en zeilen op zoon afdeling of wat voor vraag dan ook in deze,

Zetzapper@hotmail.com

+++moderator mode on+++

Poster Male nurse is dezelfde als poster Sjaak. Waarom onder twee verschillende namen? Moderator waarschuwt daarvoor en heeft Sjaak/male nurse een mailtje gestuurd.

+++moderator mode off+++

• Hyperactief

+++moderator mode on+++

Poster Male nurse is dezelfde als poster Sjaak. Waarom onder twee verschillende namen? Moderator waarschuwt daarvoor en heeft Sjaak/male nurse een mailtje gestuurd.

+++moderator mode off+++ Aldus : de Moderator.

Zeer scherp moderator, grote klasse komt de prikborden alleen maar ten goede.;) Groetjes v Hyperactief:)