brief schrijven

• mendy

ik wil graag met gevangenen brieven schrijven daar heb je toch ook een stichting van weet iemand hoe die heet of hoe ik het moet aanpakken ik had gehoord dat je in contact kon komen met mensen die in gevangenis zitten en daar een schrijfmaatjes mee kon worden om die mensen een beetje te helpen en wat draagelijker te maken.

groetjes mendy

• Sip

www.amnasty.com

• Joep

Sip, moet dat niet www.amnesty.com zijn? De site van Amnesty International?

Maar dieschrijven volgens mij naar regeringen om politieke gevangenen vrij te krijgen en niet naar de ‘inmates’ zelf.

• San

Op de pagina gevangenis.startpagina.nl (die je gebruikt om hier te komen) staat een rijtje onder contact met gedetineerden. Verder kun je misschien bij Stichting Exodus en Stichting Epafras (voor Nederlanders gedetineerd in het buitenland) ook eens informeren. De Nederlanders in het buitenland zijn vaak erg eenzaam en zullen waarschijnlijk erg blij zijn met post in hun eigen taal. ;-)

Groetjes,

San

Ps: Oja volgens mij ook bij de site van prisonlife!

• Mandy

mendy ik denk dat jij inside outside bedoelt dat kost 13 euri en die helpen je dan.

Je kan het ook op een andere manier doen gewoon via via zo heb ik dat ook gedaan.

Kom eens kijken op ! http://members.lycos.nl/schrijvenmet

groeten Mandy

• Mandy

San inderdaad sommige nederlanders in het buitenaldn zijn eenzaam maar de meesten schrijven niet terug omdat ze al meer dan genoeg post krijgen en daardoor niet meer terug schrijven

Op prisonlife heb ik ze allemaal al gehad inmiddels en dat zijn er best wat en er zijn er precies 3 die terug schrijven..

• San

Nou Mandy er zitten meer dan 2000 nederlanders in het buitenland gedetineerd en het lijkt me sterk dat je ze allemaal hebt geschreven. ;-) Mijn vriend zit 8 maanden in voorarrest in Spanje en daar hebben in die tijd meerdere Nederlanders gezeten die allemaal GEEN post ontvingen. Ik denk dat de gedetineerden die bij Prisonlife bekend zijn inmiddels zoveel post ontvangen dat ze die niet allemaal kunnen beantwoorden. Er zijn echter nog zoveel anderen die niet bij Prisonlife bekend zijn en die echt heel blij zouden zijn met een brief vanuit Nederland. De enige manier om met die mensen in contact te komen is via Stichting Epafras of via iemand die al schrijft met een andere Nederlander in dezelfde gevangenis.

Groetjes,

San

• Visje...

Ja, tuurlijk is het leuk om iets terug te horen van de persoon die je een brief of kaart stuurt, maar niet iedereen heeft daar ook het papier, de envelop, en de centen voor om een postzegel te betalen….

Meld je zoals al gezegd eens aan bij Stichting Epafras, daar hebben ze het zogenoemde “correspondentie-project” Wedden dat je daar iemand vind die terug zal schrijven!

Knuf,

Visje…

ps..ook bij Prisonlife zijn er personen bij hoor, die geen stapels post krijgen hoor…