10 dagen geen contact

• rissie

hoi hoi,,,een vraagje…

mijn vriend heeft een autodiefstal gepleegd.nu zat hij twee keer drie dagen vast en nu moet tie nog 10 dagen waarin je dus geen contact mag hebben..erg balen,maar goed..

ik heb verder er de ballen vrstand van en zoek me hopeloos op internet.

kan hij in die tien dagen vrijgelaten worden?????,ik denk dat het is omdat het onderzoek nog niet afgerond is..ik weet niks en hoor niks..groetjes ris

• ton

Ja hij kan dan na die 10 dagen loskomen maar word ie verdacht van nog meer dingen of is het onderzoek nog niet rond kan ie 30 dagen er bij krijgen of ineens 90 dagen.

Sterkte en hou je rustig,

Tony

• rissie

maar hij kan dus niet in die tien vrijgelaten worden???,,ik weet inmiddels wel waar hij zit.maar voor de rest.het ging om een autodiefstal en een uit de hand gelopen vechtpartij..groetjes ris

• ton

Dat ligt er aan wat hij verklaart en wat voor bewijzen ze tegen hem hebben zoals eventuele getuigen die nog moeten worden verhoord. En ja …wat is een uit de hand gelopen vechtpartij, mischien met de politie nadat ie in de gestolen auto staande gehouden is of iemand met een mes geprikt,ik weet het niet en jij wel.

Als dat zo is denk ik dat je vriend ze dagvaarding in ze cel krijgt uitgerijkt en dat betekent meestal dat ie de straf gelijk verder kan uitzitten.

Het kan ook zijn(licht aan z,n verleden)dat ie een taakstraf krijg,dan word het aantal dagen voorarrest afgetrokken van z,n werk uren en dan komt ie wel thuis.

Kortom als de 10 dagen voorbij zijn weet je waar hij aan toe is, of hij komt thuis of 30 of 90 dagen verlenging.

Groetjes,

Ton

• rissie

hij heeft wel bekend van de autodiefstal,maar verder van die ruzie weet ik het ook niet…maar ik weet wel dat je gek word van het wachten….groetjes ris..

• Joep

rissie schreef:

>

> hoi hoi,,,een vraagje…

> mijn vriend heeft een autodiefstal gepleegd.nu zat hij twee

> keer drie dagen vast en nu moet tie nog 10 dagen waarin je

> dus geen contact mag hebben..erg balen,maar goed..

> groetjes ris

Hallo Ris, als iemand 10 dagen krijgt betekent dat niet dat hij dus geen contact mag hebben. Als hij in die 10 dagen geen contact mag hebben, betekent dat dat hij in beperkingen zit vanwege het onderzoek en alleen zijn advocaat en de reclassering toegang tot hem hebben. Dus kan je het best uitzoeken wie zijn advocaat is en daar contact mee maken om te horen wat er nou eigenlijk loos is. En verder inderdaad… hou je rustig en zorg goed voor jezelf

groeten, Joep

• ton

Ik zat zelf zonder beperkingen en me vrouw kreeg de eerste 30 dagen geen contakt met me dus het legt zelf aan de zaak en niet aan beperkingen dus aan regieme.

Hun maken de de dienst uit en niet de wet dus kom niet met @!#$ verhalen aan als je zelf nooit gezeten heb. Zelfs rechters en officieren maken tegenwoordig hun eigen wetten en ook RC,s. Als alles zou verlopen volgens de wet had ik al 3keer vrijgesproken geweest maar ze verzinnen er steeds weer wat anders bij net zo lang dat jij er moe van word maar dat ben ik niet en word ik ook niet al kost het me tonnen.

*****edit*****

Aangepast door de moderator ivm taalgebruik

*****edit*****

• ton

heb niks met beperkingen te maken joep, ik zat voor vuurwapen delict en had dat nog en eens.

kijk een wet is een wet maar als ze dr eigen wetten gaan maaken wat tegenwoordig gebeurt weet je niet als advocaat of als verdachte wat er met je gaat gebeuren. Hier is bijna nooit een duidelijk antwoord op te geven en het ligt er net aan hoe de pet staat van de rechter!!!

• rissie

hmm,,dus als zeg het onderzoek in die tien dagen afgerond word kan hij alsnog gewoon worden vrijgelaten……dat wachten breekt je echt op!!! gr ris

• San

Ja, dat wachten is nog het zwaarst tijdens het voorarrest. Wij wachten nu al 8 maanden en hopen dat de rechtszaak nu snel zal komen, maar in Spanje gaat alles erg traag. :-(

Groetjes,

San