uitkering

• Visje...

Ouderen beter af in gevangenis

AMSTERDAM - Oudere mensen zijn veel beter af in de gevangenis dan in een verpleegtehuis. Lekker een eigen kamer, of hooguit men z'n tweeën. TV met voldoende netten om de dag door te komen, telefoon, computer, eten en drinken op tijd, elke dag onder de douche, nog een lekkere maandelijkse uitkering.

…………………………………………………………………………………………………..

dit staat op telegraaf.nl Ik wil hier geen discussie over loslaten barsten, maar…..bij mijn weten stopt je uitkering als je de gevangenis in gaat, en kan je werken voor wat “zakgeld” Of heb ik het nu mis?

Knuf,

Visje…

• Rudger

Zover ik weet ook alleen werken voor zakgeld en anders nix, nu weet ik alleen nog vrij weinig nog over het gevangeniswezen. Misschien dat alleen 65+-ers zo'n regeling krijgen…. geen idee….

• hans

Wanneer kortgestrafte gedetineerden in hun eigen gemeente vast zitten dan kunnen ze een uitkering aanhouden of aanvragen.

Veel gemeenten laten dit niet graag bekend maken binnen de inrichting.

Het is trouwens wel een discussiepunt in de politiek, althans wel op provincaal niveau.

Dit omdat veel gedetineerden buiten hun gemeente geplaatst worden en zo dus geen recht hebben op een uitkering.

Volgens de wet hebben ze er nog steeds recht op maar willen de “opvang”gemeenten de uitkeringen niet betalen omdat het onevenredig veel personen betreft en er geen subsidie voor komt vanuit de politiek.

Je moet het zo zien; de wet:

Kort gestraften hebben het behoud van een uitkering nodig om zo na een aantal maanden van detentie weer een leven op te kunnen bouwen, (lees: verder gaan met hun oude leven) (HvB).

Langgestraften cq. afgestraften, kunnen werken voor hun geld.(gevangenis)

• Cindy

In een HvB kan je ook werken en dus geld verdienen.

• nikki

Ik ben ook niet vanplan er een discussie van te maken, maar ik heb wel een reactie verstuurt naar de telegraaf hierop.Wij weten hoe het zit met een uitkering, je raakt als gedetineerde alle rechten kwijt zoals ww, bijstand , ziektegeld, je huurhuis, je werk.Maar half Nederland denkt nog steeds dat je “zittend”rijk wordt en alles maar lekker geregeld krijgt ………Tuurlijk, wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten, maar je moet wel goed je huiswerk doen voordat je je vooroordelen klaar hebt………………..

• Cindy

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik wilde eerst ook een reaktie sturen, maar ik dacht dat

heeft toch geen zin.

Als mensen eenmaal zo'n mening hebben kan je ze niks

anders wijs maken

• Visje...

Dank jullie wel voor jullie antwoorden.

De Telegraaf is dan wel een lekkere krant om te lezen, maar zo zie je maar…je moet niet alles geloven wat er in staat!

Ben benieuwd of ze reageren op je reaktie…

Knuf,

Visje…

• San

Ja het is natuurlijk gewoon onzin wat die vrouw allemaal uitkraamt. Die heeft echt geen idee wat het inhoudt om vast te zitten en roept gewoon maar iets uit frustratie. Die mensen weten gewoon niet beter en kun je alleen maar overtuigen als ze zelf vrijwillig eens zouden gaan zitten, maar haha dat willen ze dan toch weer niet raar he als het zo “fijn” is om vast te zitten??

Groetjes,

San

• gerrit

Het ging erover dat de gedetineerde beter verzorgd werden en zo dan bejaarden in een verpleeghuis. dit is wel waar denk.

• mitch

gerrit schreef:

>

> Het ging erover dat de gedetineerde beter verzorgd werden en

> zo dan bejaarden in een verpleeghuis. dit is wel waar denk.

dan denk ik dat je geen idee heb hoe het er in verpleeghuizen aan toe gaat en in het gevangenis wezen. Weet van allebei hoe het werkt. En neem nou maar van mij aan dat ze er in het verpleeghuis nog steeds een beter leven hebben. En ook zeker beter verzorgt worden dan in de gevangenis