Hallo,
In september 2004 heeft mijn vader een een celstraf gekregen van 9 maanden 1 jaar voorwaardelijk een een geldboete. Na de uitspraak heeft de officier van justitie hoger beroep aangevraagt. Deze procedure is inmiddels gestart maar de datum van de zitting hiervoor wordt steeds weer uitgesteld. Eerst werden er nog data gegeven wanneer de zitting dan zou plaats vinden maar dat gebeurt nu intussen ook niet meer.
Nu heeft mijn vader zijn 9 maanden uitgezeten maar toch moet hij blijven?? hoe kan dit? Van de advocaat begreep ik dat het een tijd heeft geduurt voordat de getuigen waren geselecteerd en opnieuw gehoord.
Daarbij komt ook dat mijn vader vast zit in het huis van bewaring en dus op een behoorlijk gesloten inrichting zit. Ik heb begrepen dat zoland de proceduren van het hoger beroep loopt hij geen aanvraag kan doen voor overplaatsing naar een gevangenis bij mij in de buurt?.. nu moet ik het halve land door krossen voor 1 uurtje bezoek.
Tenslotte verdenk ik zijn huidige advocaat van geldzucht?? dat ie niks doet totdat er betaald is?? valt hier wat aan te doen behalve natuurlijk de rekening te betalen ;-)
Wie o wie kan mij helpen aan goede doorverwijs adressen en info over de procedure van overplaatsing en een hoger beroep?.
Is het mogelijk dat mijn vader nog moet blijven zitten omdat hij de geldboete niet kan betalen? Zijn er stichtingen of instellingen die kunnen helpen bij het betalen van die boete??? Als hij naar buitenmocht kan hij meer verdienen dan binnen en zo sneller alles betalen??..