Ik begrijp je vraag niet helemaal?Wanneer hij een WOTS heeft??Hoe bedoel je dat??Een WOTS is GEEN recht maar een kans.Dat houdt in dat hij buiten de aanvraag er zelf weinig invloed op heeft.Wanneer hij de uitlevering krijgt hangt af van de tijd die er nodig is om alle papperassen( politierapporten, eis, uitspraak, rechtbankverslag enz) is vertaalt en daarna moet alles op het goede bureau terecht komen.(ambassades,justitie, reclassering, )EN DE GOEDKEURING VAN BEIDE LANDEN( even nog voor de duidelijkheid)Er is weinig over te zeggen hoe lang dat gaat duren, en met die nieuwe afspraak met Engeland-Nederland heb ik geen flauw idee, maar ikzelf ( mijn man zit in het buitenland,maar niet in Engeland)hou rekening met tussen de 9 mnd en een jaar.In Nederland krijgt je vriend een nieuwe rechtzaak en ook daar is geen enkele peil aan te trekken , ligt eraan welke eis Engeland stelt met de strafbepaling en de uitlevering.Maar je moet maar zo denken, elk goed reclasseringsrapport( familieomstandigheden, kinderen,strafblad) telt mee en in Nederland kijken ze ook naar de persoon zelf .Ga uit van de Engelse straftijd die je vriend in Nederland moet uitzitten( zit hij in iedergeval hier!!) dan valt het altijd mee, want die onzekerheid kan alleen de toekomst voor jullie oplossen….sterkte en liefs Nikki