omgekeerd bezoek

• marhen

Wie kan mij vertellen hoe omgekeerd bezoek in zijn werk gaat.

Mijn vriend zijn moeder ligt nu voor de 3de keer in 1 maand tijd in het ziekenhuis en hij wil haar graag bezoeken. Zij is zelf bijna niet in staat hem zelf op te zoeken (afstand en gezondheid die het niet toelaat)

alvast bedankt Jet

• San

Nee sorry hier heb ik geen ervaring mee, maar is er niemand binnen de instelling waar je vriend zit die dit precies kan vertellen? Of zijn advocaat?

Groetjes,

San

• Joep

hallo Marhen,

je vriend kan dit aanvragen bij de BSD. Nodig is een bevestiging van het ziekenhuis dat zij daar is opgenomen. Geen briefje,want die kunnen nagemaakt worden, maar een fax van het ziekenhuis aan de BSD.

Bovendien moet de zaak van je vriend het toelaten, dwz dat hij niet tot 20 jaar oid veroordeeld is/gaat worden, want dan is het niet reeël.

Maar ipv van een omgekeerd bezoek kan hij toch ook een verlof, al dan niet begeleid bij de BSD aanvragen, ondersteund door bijv mentor en/of reclassering.

Dat kan verleend worden doorde directeur, dus daar heb je geen schorsing voor nodig.

sterkte, Joep

• marhen

Hallo Joep,

Nee verlof zit er nog niet in. Wel heeft hij geprobeerd strafonderbreking te krijgen maar dat is direkt al afgewezen.

Hij heeft al eens een omgekeerd bezoek willen doen (een week of 2 geleden) maar dat is afgewezen omdat het niet levensbedreigend zou zijn.

Maar nu ging het er ook een beetje om hoe wordt je vervoerd als je omgekeerd bezoek hebt.

Gr Jet

• Joep

marhen schreef:

>

> Hallo Joep,

> Nee verlof zit er nog niet in. > Gr Jet

Je bedoelt: regulier verlof komt hij nog niet voor in aanmerking. Maar de directeur van de PI mag een bijzonder verlof toekennen. Vroeger heette dat: TVI oftewel tijdelijk verlaten inrichting, of bijzonder verlof.

Wat dat betreft zijn de regels een stuk gemakkelijker geworden, maar de verantwoordelijkheid voor de directeur ook een stuk groter.

groeten, Joep

• marhen

dank je,

ik zal het morgen gelijk tegen hem zeggen misschien is het optie.

Gr Jet

• mitch

hoi hoi,

Bij mijn pa zat een een jongen die nog een paar weken moest. ZIJn moeder ook heel ziek in het ziekehuis. Maar was niet terminal. En jongen mocht dus niet op bezoek bij zijn moeder. Dus hoop voor je dat het lukt maar volgens mij zijn ze er niet zo makkelijk in.

sterkte

• marhen

hoi,

bijzonder verlof zit er niet in nu is het wachten op een verklaring van ar huisarts dat ze slecht ter been is en dat op dit moment lange afstanden( ruim 1,5 uur) rijden niet verantwoord is.

Verder loopt ze heel slecht en is ze suikerpatient die erg schommeld.

Maar de 1ste 2 keren is het omgekeerd bezoek ook afgewezen omdat het niet levensbedreigend zou zijn op dat moment. Nu proberen we het over een andere boeg te gooien hopen dat ze daar wel in mee kunnen gaan. Ook vroegen ze aan hem of hij wel om zijn moeder gaf omdat hij zo weinig contact met haar had maar het meeste contact loopt via mij omdat zij een 06 nr heeft wat veelkost met die kaarten. Maar goed het is afwachten in ieder geval.

bedankt

Groetjes Jet

• mitch

ik hoop met je mee maar zou er zeker niet op rekenen. Heel lullig maar iemand moet echt volgens mij terminal zijn en anders doen ze het niet.

groetjes

• Joep

Voor een verlof wel inderdaad. Dan gaat het om ‘leven’ (geboorte) of ‘dood’. Voor een omgekeerd bezoek hoeft dat niet zo zwaar te zijn. Ik heb ervaring met een gedetineerde van wie de oma in een rolstoel zat en er was geen lift in dat HvB. Toen heeft hij ook omgekeerd bezoek gekregen, terwijl oma verder niet levensbedreigend ziek was, maar door haar handicap was ze niet in staat naar de bezoekzaal te komen.

Veel hangt af van het gedrag van de gedetineerde en de medewerking van mentor, BSD en mogelijk reclassering.

groeten,Joep