bellen via skype

• ivon

Hallo thuisblijvers,

Wanneer er iemand in je omgeving in de gevangnis komt in het buitenland, dan is bellen voor die persoon vaak het enige kontakt met het thusfront. Maar via de KPN is dit rete duur, dus aan alle thuisblijvers ga eens naar www.skype.com en kijk wat de mogelijkheden zijn. het scheelt echt euries. Mijn broer namelijk zit in UK en belt nu via een skype (engels nummer) naar nederland en dan betaald hij ongeveer voor 10 min. 1 pond en anders vliegen de tikken je om de oren.

dus mensen maak het kontakt voor je geliefde wat gezelliger en ga skypen.

doeg ivon

• Mandy

Skype is telefoneren via internet en omdat ze in de gevangenis geen internet hebben zal het niet werken vrees ik

• ivon

dat is dus niet zo, je kan toch een nummer aanvragen bij skype voor het thuisfront dus dan heb je dus een “vast” telefoon nummer. waarop je gebelt kan worden door de gedetineerde.

doei ivon

• San

Beste Ivon,

Als ik het dus goed begrijp… moet ik Skype downloaden. Krijg ik daar dan gelijk een vast-telefoonnummer bij of moet ik dit apart tegen betaling aanvragen? Wanneer ik Skype op mijn pc heb en een vast nummer dan kan iemand uit het buitenland mij daar dus op bellen en dan is dat goedkoper dan dat diegene me op mijn eigen vaste nummer belt? Wil je anders zo vriendelijk zijn om precies te beschrijven hoe jullie het hebben gedaan?

Groetjes,

San

• ivon

Hallo San

Ja het is handig om skype eerst te downloaden. Daar wordt je dan helemaal doorheengeloosd wat je het best kan doen. Je moet dus een nummer kopen. Je betaald hier dan 10 euri voor voor 3 maanden of 30 voor een jaar. Wij hebben 10 genomen omdat ik niet weet hoelang mijn broek in de UK moet blijven. Ik heb dus via skype een engels tel.nummer aangevraagd. Die heb ik doorgegeven aan mijn broer, hij heeft dit natuurlijk moeten aanvragen in de gevangenis. Dus hij belt dus naar nederland via Uk dus met een engels nummer en betaald dus lokaal tarief .

bv normaal hoorde ik hem ongeveer 2 min. voor 1 pond, en nu 10 tot 12 min voor de zelfde prijs. dus meer kontakt met hem. wat dan veel beter is.

Nou als je het niet echt begrijp zal ik het mijn vriend vragen je erdoorheen te loodsen.

Succes

Ivon

• San

Hoi Ivon,

Bedankt voor je uitleg. Ik ga snel het programma downloaden en dan zo'n nummer kopen. Wat ik alleen aan je wil vragen is of je kunt uitleggen hoe mijn vriend dan in Spanje vanuit de gevangenis een spaans nummer kan aanvragen?

Groetjes,

San

• ivon

hallo San

Ik weet dus niet of ze van skype al spaanse nummers hebben, dat zou je dan even by skype moeten kijken, het hele telefoon gebeuren qua nummers is nog in wording dus het zou zo maar kunnen dat het er nu ook al is. Maar kijk regelmatig even bij de site.

De garoetjes

Ivon