hoelang duurt het?

• onbekend

ik ben ben benieuwd hoelang het duurt voordat je een boete moet uitzitten de boete is in november 2004 onherroepelijk geworden. termijnbedragen zijn inmiddels vervallen. dit vraag ik omdat mijn vriend hem weigerd te betalen, maar wij gaan in december trouwen. hij zegt dat het een paar jaar duurt voordat ze daarmee komen, maar ik ben bang dat hierdoor de trouwdag verplaats moet worden heb namenlijk weleens gehoord dat ze dat het liefst in december laten uitzitten.

• Joep

Een boete uitzitten gebeurt eigenlijk nooit meer. Er wordt eerst geprobeerd beslag te leggen op loon of uitkering. Er komen eerst nog veel invorderingskosten bij van deurwaarders en dergelijke. Wanneer iemand al zit, worden wel vaak de boetes erbij gegooid, maar dat ontslaat niet altijd van de plicht om ze daarna toch te betalen. Wanneer iemand echt niet betaalt er en verder ook niets in te vorderen is, komt de parketpolitie iemand halen om de boete uit te zitten. Het liefst tijdens een WK of EK voetbal of de decembermaand, omdat de kans om iemand thuis te treffen dan het grootst is.

groeten, Joep

• gerrit

als de boete onherroepelijk is dan betekend dat hij een keer zal worden opgepakt om de dagen te zitten die voor dat geldbedrag staat EN hij moet dan nog steeds die boete betalen, doe je dat niet kun je na je vrijlating in principe meteen weer opgepakt worden en weer zitten. dat kunnen ze lang volhouden zo.

• onbekend

ik weet niet of het van belang is maar het gaat om een boetevonnis, is het dan ook zo dat het eerst naar een deurwaarder gaat, en zoals ik nu begrijp is het waarschijnlijk het beste om gewoon te betalen. want anders blijvft het je dus achtervolgen.

• onbekend

dat telkens weer opnieuw oppakken hoelang mogen ze dat doen? toch niet onbeperkt hoop ik. me vriend heeft namenlijk het rare princiepe dat hij boetes weigerd te betalen.

• tam

hee onbenkend

niet lullig bedoeld hoor naar als hij dat gewoon niet doet zijjn boetens betalen dan weet die toch zelf wat hem staat te gebeuren

dus ik zou zeggen gewoon betalen

anders krijg je aleen maar problemen

gr tam

• San

Ik zou zeggen ook gewoon betalen, want het is gewoon zonde als hij straks of een veel hoger bedrag moet betalen door alle extra kosten die er bij komen of dat hij straks moet gaan zitten. We hebben allemaal zo onze principe's maar als ik jou was dan liet ik mijn vriend gewoon netjes die boete betalen. Je kunt wel tegen boete's zijn, maar zorg er dan voor dat je ze niet krijgt!

Groetjes,

San

• Joep

Ik ken wel meer mensen met principes, die ze noodgedwongen later bijstellen.

• Mel

Je kan wel die principes hebben maar je zal hoe dan ook moeten betalen. Dus ik zou zeggen, gewoon betalen. Ben je van alle onzekerheid af en wordt het niet meer dan dat het nu al is.