Vanaf 26 oktober 2004 dienen alle bezoekers aan de V.S. afkomstig uit een van de Visa Waiver landen een zgn. Machine-readable paspoort te bezitten. 6 Landen voldeden reeds eerder aan deze verplichting: Andorra, Belgie, Brunei, Liechtenstein, Luxemburg en Sloveni¸.
De meeste landen zijn reeds enkele jaren geleden begonnen met het uitgeven van machine readable paspoorten. Is uw paspoort echter ouder dan 5 jaar dan doet u er goed aan om bij uw gemeente te informeren of uw paspoort aan deze nieuwe eisen voldoet.
Biometrische paspoorten zijn uitgerust met een chip waarop een gescande identificatie van een lichaamsdeel is opgenomen zoals b.v. het oog, een hand, vingerafdruk of gezicht. Meer informatie kunt u vinden bij Machine Readable Paspoorten.
Ik geloof dat nederland dit paspoort nog niet kan uitgeven dus ben je genoodzaakt bij het amerikaans consulaat in amsterdam een visum aan te vragen. Kost geloof ik om en de nabij 80 euro en duurt een paar dagen, als je het visum krijg kom je gewoon de U.S in (hopelijk)
Ik zit in het zelfde schuitje als je man en wil in ocktober naar familie maar krijg een verzakking als ik teruggestuurd word. Je ben al blij als je dat vliegtuig uit ben na 11 uur vliegen, laat staan dat ze dan zeggen daar“' sorry maar u komt er niet in want u heb een strafblad”"
De keren hiervoor ben ik gewoon binnen gekomen met een strafblad al moest ik de laatste keer wel me vingerafdrukken geven en werd er een foto gemaakt en moest ik me geld laten zien en me creditcard en werd me zoontje van 5 gefoulieerd van top tot teen en liep iedereen op z,n sokken want je moest allemaal je schoenen uit doen.