Boete

• San

Hallo allemaal,

Mijn vriend zit in Spanje en heeft nu eindelijk na 6 maanden de eis van de officier gekregen. Natuurlijk probeert die het uiterste uit de kan te halen. Nu is de eis 4 jaar en 3 maanden EN een geldboete van 2.500.000 euro. Wie weet hoe zo'n bedrag in Spanje naar gevangenisstraf word omgezet? Of waar ik dat kan opzoeken? Ik probeer het al met mijn vriend zijn advo te bespreken, maar die spreekt alleen spaans en 3 woorden engels dus dat is niet erg gemakkelijk!

Groetjes,

San

• hans

hier hebben ze ook vertalers die spaans kunnenSan schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Mijn vriend zit in Spanje en heeft nu eindelijk na 6 maanden

> de eis van de officier gekregen. Natuurlijk probeert die het

> uiterste uit de kan te halen. Nu is de eis 4 jaar en 3

> maanden EN een geldboete van 2.500.000 euro. Wie weet hoe

> zo'n bedrag in Spanje naar gevangenisstraf word omgezet? Of

> waar ik dat kan opzoeken? Ik probeer het al met mijn vriend

> zijn advo te bespreken, maar die spreekt alleen spaans en 3

> woorden engels dus dat is niet erg gemakkelijk!

>

> Groetjes,

>

> San

• San

Beste Hans bedankt voor je reactie, maar aan een vertaler hier op de site heb ik niks als ik mijn vriend zijn advo moet bellen. Ik ben gewoon op zoek naar info over het spaanse rechtssysteem wat betreft het uitzitten van geldboete's. Ik hoop dat iemand hier iets weet of een idee heeft waar ik het kan navragen/ vinden.

Groetjes,

San

• Yvette

Hoi San, volgens mij heb ik ik al op je oproepje gereageerd, maar zo niet, vraag even het boekje aan gearresteerd in ………spanje in dit geval. De ambasade heeft het en anders de reclasering afd. buitenland. Mijn man heeft in frankrijk zo een leuk prijsje gekregen zullen we maar zeggen en daar is het maximaal 2 jaar extra zitten. Als je er op deze manier niet uitkomt, laat het effe weten okee Sterkte YvetSan schreef:

>

> Beste Hans bedankt voor je reactie, maar aan een vertaler

> hier op de site heb ik niks als ik mijn vriend zijn advo moet

> bellen. Ik ben gewoon op zoek naar info over het spaanse

> rechtssysteem wat betreft het uitzitten van geldboete's. Ik

> hoop dat iemand hier iets weet of een idee heeft waar ik het

> kan navragen/ vinden.

>

> Groetjes,

>

> San

• San

Hoi Yvette,

Ik heb het boekje nog eens goed doorgelezen en er staat in dat het maximaal 6 maanden extra kunnen zijn met een geldboete, dus dat is nog te overzien. Ik had echt veel hoger verwacht met 2.500.000 euro boete haha. Ach het is nog maar een eis en die advo van mijn vriend mag nu eindelijk eens laten zien wat hij waard is voor het bedrag wat hij vooruit heeft ontvangen. Ik hoor zulke verschillende verhalen over de hoogte van de straffen in Spanje, dat het toch maar gewoon afwachten is! Heeft jouw vriend zijn veroordeling al gehad? Zoja was er veel verschil met de eis of niet?

Groetjes,

San

• nikki

Ik luister ook nooit naar alle verhalen over hoge straffen.Het ene verhaal is nog ernstiger dan het andere en als ik die verhalen moet geloven, kan ik net zo goed nu al een rollater , tafeltje - dek-je en incontinentie luiers gaan bestellen voor mijn vent!

Goed , hoor, San , je positiviteit werkt aanstekelijk en ik ga goed het weekend en de nieuwe week in!!!!!!!!! ( maar duim ondertussen wel voor me, kan nooit kwaad)Nikki

• San

Natuurlijk duim ik voor jou schat………… er zitten al eeltplekken op mijn duimen hahahaha.

Liefs,

San