WOTZ aanvraag

• vergeet me nietje

Hoe werkt de wotz eigenlijk.

En hoe lang duurd het voor je weer in nederland bent.

Mijn vriend zit in engeland.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties

• Joep

Hallo Vergeet me nietje,

op deze site is in het (recente) verleden alveel gepost door mensen met een ruime ervaring in de WOTZ. Kijk eerst even door de ouwe posts svp,

groeten, Joep

• nikki

Je vriend is degene die Wots aan moet vragen.Je kunt voor hem een advocaat zoeken in nederland die samen met de advocaat die hij in Engeland heeft de aanvraag kan doen.Beide landen moeten toestemming geven, dus zowel Nederland als Engeland.Wil 1 land niet meewerken dan gaat het hele feest niet door.Als je vriend in Nederland komt wordt opnieuw via een rechtzaak de straf bekenen.Dit is wel iets wat je vriend goed moet bekijken met een advocaat, want het kan ook zo zijn dat hij in Nederland een hogere straf kan krijgen.In dat geval moet je nadenken wat de beste oplossing is. Drugszaken worden in Nederland in het algemeen niet zo erg hoog bestraft en dat kan een reden zijn voor het uit te leveren land om nee te zeggen tegen WOTS.Als de aanvraag is gedaan moet je kan je vriends op z'n vroegst na 6 maanden worden overgeplaatst, maar reken gerust op een jaar, omdat het nu eenmaal ambtenaren zijn en de hele papierwinkel vertaalt moet worden.Ik heb ook informatie gekregen dat een aanvraag 2 en een half jaar duurde en toen zat de straf van diegene er al op.Ik ben ook voor mijn man hiermee bezig dus als je vragen hebt, stel ze gerust…………….liefs Nikki

• nikki

Ja, Joep, dat is zo, maar ik typ graag……………….Nikki

• Joep

Hallo Nikki,

ik begrijp het, maar weet niet of dat voor iedereen geldt,

groeten, Joep