Acties gedetineerden uitgebreid

• Joep

Acties gedetineeren uitgebreid

DEN HAAG - De acties tegen het versoberde regime in de Nederlandse gevangenissen worden maandag uitgebreid. Woensdag hielden gedetineerden op vijf locaties spontaan de eerste zogenoemde zitacties. Maandag begint het protest officieel. Verenigde bezoekersgroepen sluiten zich bij de actie aan, kondigden de initiatiefnemers zondag aan.

Na afloop van hun bezoek zullen familieleden en vrienden een uur langer blijven zitten dan toegestaan, aldus de oproep van de vijftig verenigde vrijwilligersorganisaties die zich inzetten voor gedetineerden en hun relaties. De zitacties van de gevangenen zelf gaan door tot minister Donner (Justitie) bereid is tot een gesprek over de situatie in de gevangenissen, veklaarde een woordvoerder van de organisatie van gedetineerdencommissies (EORG) zondag.

Opmerkingen van het ministerie hebben kwaad bloed gezet, blijkt uit een verklaring. Een woordvoerder noemde het protest deze week te klein om er op te reageren. “Justitie wacht tot de zaak escaleert. Onverstandig”, aldus de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden.

Dit bericht vond ik op de site van de Telegraaf.

Wat denken wij hiervan de acties? Doe je mee? Steun je de acties?

groeten, Joep

In een zwartboek dat deze week verscheen, staat dat door bezuinigingen het dagprogramma, scholingsmogelijkheden en contacten van gedetineerden met bewaarders ernstig zijn gereduceerd.

• nancy

Het is een gevangenis waar je in komt als je iets hebt misdaan. Dus geen hotel!. Kan dit dus niet steunen

• S.T

Dan heb je dus ook niets op deze site te zoeken!!!!!!!!

• tam

nou s.t ik geef je helemaal gelijk hoor

wat een opmerking is dat zeg

nou ik steun ze wel

omdat sinds dat die achterlijke bezuinigingen er in zijn gebracht mijn kids hun vader bijna niet meer spreken en voordat die was overgeplaatst hem ook niet meer konden zien

ik vind het belachelijk ik denk dat donner en zijn possy niet echt nadenken wat voor gevolgen dit heb als die jongens er uit komen of vrouwen natuurlijk

ze maken ze helemaal gek

groetjes tam

• Mel

Nancy, ga jij alsjeblieft gauw een andere site opzoeken met je domme commentaar!

Ik steun de acties ook hoor. Ik geef de jongens groot gelijk, dit is geen doen!

Mel

• nikki

Ik sta er helemaal achter!!!!!!!!!De bezuinigingen worden steeds erger en er wordt beslist door mensen die er geen ene nota van begrijpen.Straks komen er weer geldverslindende rapporten over hoe het nu toch kan dat degene die met verlof naar huis mogen niet hun draai kunnen vinden in de maatschappij.De jongens doen dit heus niet omdat zo zonodig een bubbelbad in hun cel willen(NANCY) maar om hun dagelijkse leven en de bezoeken en contacten met familie menselijk te houden…….is dat zoveel gevraagd, als er wel 3 miljoen over de balk wordt gesmeten voor een JA campagne waar iedereen NEE op zei…………..

Nikki

• marhen

Ook ik steun de actie volledig.

Gr Jet

• Joep

Dat weet ik en ik heb er ook over gepraat met leden van de Gedeco bij ‘ons’ in de inrichting. Maar ik wil graag via dit prikbord weten hoe jullie er over denken.

groeten, Joep

• Sip

Waarom heb je dan niets op deze site te zoeken? Misschien een slachtoffer die wil weten hoe gedetineerden in de watten worden gelegd, maar zelf wegschrompeld omdat er niemand is die belangstelling toont?

• Sip

Als misdadigers geen zonden zouden hebben begaan was er een bezuiniging van vele miljarden haalbaar.