weet iemand hoe dit zit.....?

• Jantje

Weet iemand ook wanneer iets verjaard (?) is. Het gaat om een hele goede vriend van mij die heeft in zijn jongeren jaren iets met zn zusje gedaan wat eigenlijk niet echt kan. hij was rond de 16 en zij rond de 10 jaar. Er is nooit sprake geweest van dwang. maar nu dreigd zn zusje om em aan te geven. Wat voor mogelijkheden zijn er dan? Kan iemand mij helpen?

• Jantje

Is er nou niemand die me kan en/of wil helpen?

• Mel

Geduld is een schone zaak ;)

Ik kan je niet echt helpen. Ik weet niet precies wanneer zo'n zaak verjaard. En je vriend was natuurlijk ook nog minderjarig toen hij die dingen met zijn zusje deed. Dus zou niet weten of ze hier een zaak van kan maken (aangezien bewijs ook erg moeilijk is in dit soort gevallen).

Misschien dat iemand anders je verder kan helpen!

Mel

• Jantje

Hopelijk is er iemand anders die er nog wat meer over kan zeggen. Het is best wel lastig nl. Hij heeft er moeilijk mee, maar ja zn zusje natuurlijk ook. Wil beetje bemiddelen, maar is denk ik onmogelijk

• nikki

Misschien kun je je vraag stellen aan een advocaat,sommigen hebben spreekuren, waar je voor het eerst gesprek nix hoeft te betalen.Al blijft het een erg moeilijke situatie, want uiteindelijk is die goeie vriend die de stappen moet gaan zetten.ik vind het heel goed van je dat je probeert te bemiddelen, maar als het een erg ingrijpende jeugdsituatie is , denk ik dat je erg voorzichtig moet zijn ( om zelf niet al teveel betrokken te raken)en je het misschien beter kunt overlaten aan deskundigen.Probeer in iedergeval deskundige hulp te krijgen waar jezelf op terug kunt vallen.Liefs Nikki

• OPa Kees

Normalieter verjaard iets na 15 jaar……Zover ik weet

• Joep

Verschillende delicten hebben ook verschillende verjaringstermijnen.Zo isdetermijn voor moord net opgerekt naar 25 jaar. Ook voor misbruik van kinderen is de termijn vorig jaar verlengd. Maar hoeveel het precies is weet ik niet. Vraag een advocaat en anders bel ik morgen wel even en post het hier.

groeten, Joep

• isa

Ik hoop dat ze met hulp er samen uitkomen, i.p.v. van aangifte.

• Anja

misschien even bij een rechtswinkel informeren, daar zitten mensen die nog aan het studeren zijn (rechtenstudie) dus als er pas iets in verandert is moeten zij dat zeker weten…