Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Drie weken geleden is mijn vriend opgepakt bij een vechtpartij in een club waarbij hij iemand gestoken heeft met een stuk glas in de rug, deze persoon was gewond en moest naar het ziekenhuis maar verkeerde niet in levensgevaar. Vreselijk wat er gebeurd is en ik ben het er ook niet mee eens, maar het blijft mijn vriend……dus hier komt mijn vraag. Hij heeft toen een nacht op het politiebureau moeten doorbrengen en mocht daarna weer naar huis, kreeg de mededeling dat hij na drie weken bericht zou krijgen over wat er verder zou gaan gebeuren betreft de veroordeling of een andere straf. Dit kan nu elk moment gebeuren, dus het is best wel een slopende tijd. Wat ik me afvraag is, stel nou dat hij de gevangenis in moet, gebeurd dat dan meteen of gaat er dan weer wat tijd overheen? Ik heb geen flauw idee hoe dit allemaal in zijn werking gaat, dus vandaar dat ik advies bij jullie zoek. Zou er misschien eerst nog een rechtzaak moeten komen of iets dergelijks of wordt hij meteen in hechtenis genomen als hij veroordeeld wordt?
Butterfly.