dossier kwijt!!

• sel

Dag allemaal,

mijn vriend zit sinds maart in voorarrest….hele zaak is in onderzoek en het duurt verschrikkelijk lang allemaal maar nu is zijn dossier kwijt bij het OM hij heeft 3* 30 gekregen en in juni is zijn pro-forma hoelang kan iemand vast gehouden worden zonder een originele dossier want wij (ik en zijn advocaat +mijn vriend )weten dat hij onschuldig is maar dat moet dus onderzocht worden….dus nu zit hij in een huisvan bewaring en is zijn dossier al 2 weken zoek hoelang kunnen ze hem vast houden?

alvast bedankt bys

• Joep

Er zijn wel vaker dossiers (tijdelijk) zoek. In de praktijk betekent het dat zo'n dossier nog ven te lang bij iemand op zijn bureau ligt.Vervelend voor de advocaat en voor jullie, maar niet echt schokkend.

De advocaat zou bij de rechtbank moeten vragen, waarom er een pro formazitting komt. En op die zitting met materiaal aankomen waaruit de onschuld blijkt.

Hij kan daar ook klagen over de ongelijke behandeling (stukken niet of te laat ontvangen) en de rechtbank vragen je vriend daar niet de dupe van te laten worden en hem dus in vrijheid te stellen in afwachting van het proces. Voor elke dag dat je vriend ten onrechte heeft gezeten, kan de advocaat een schadevergoeding eisen,

groeten, Joep