Goh zeg, wat een kinderachtige vervelende reakties. Ik bedoel het helemaal niet zo..
Enne Ikke, je hebt niet goed gelezen hoor, ik ben dus in een gevangenis geweest…
gaan kijken en luisteren inderdaad om mijn beleving bij te stellen….
Aapjes kijken doe je in de dierentuin inderdaad, maar zo noemden de gevangen het zelf, niet ik!! En dat kan ik me ook nog voorstellen, is ook niet niks dat hun dagprogramma hiervoor omgegooid wordt, helaas. Maar gelukkig is het maar 1x per jaar en zo bereik je wel dat mensen erover gaan nadenken…
Therese, ik zal best bekrompen zijn, ik heb ook totaal geen ervaring hierin en ging inderdaad uit pure interesse kijken.
En zoals ik al zei is het zo dat mijn kijk heel erg veranderd/verbeterd is, want inderdaad ze zitten hun straf uit.
Ik vond ook dat het er heel menselijk aan toe ging, veel respect enz. De bewaarders bleven er juist aan hameren dat wij dus zo bekrompen denken dat er gewone mensen als jij en ik zitten en dat er teveel geoordeeld wordt, ook juist door te weinig kennis/ of doordat je het verhaal maar van een kant hoort…
Zoals ik dus, daarom is het fijn dat die opendagen er zijn, dan krijg je minder ‘bekrompen’ ideeen en reakties hierop.
Dat was dus ook wat ik bedoelde, hierbij mijn excuses dat dat dus zo verkeerd is overgekomen. Wantja Therese het is zoals je zegt, het is erg voor de mensen die achterblijven en er niet voor hebben ‘gekozen’ ..
Lijkt me erg frustrerend.. enja, overal zitten 2 verhalen aan..
Enja, je kunt het aapjes kijken noemen etc, maar dat vind ik juist bekrompen, oké ergens klopt het wel, want ja, je gaat toch uit nieuwsgierigheid, maar door de rondleiding en de uitleg die je krijgt, krijg je toch een ophelderende kijk op het geheel en besef je hoe zwaar het eigenlijk moet zijn… Ik vind het nu ook echt geen ‘hotel’ meer..