depoortgaatopen.nl

• Hyperactief

Therese je bent niet verplicht om achter die deuren te gaan zitten was hun eigen keus..hadden ze beter moeten opletten hadden ze zelf ook kunnen gaan kijken ipv van bekeken te worden….. Aldus : Paulien uit Rotterdam.

Lekkere simpele opmerking, je heb zeker nog nooit gehoord van onterecht veroordeelden, ja echt ook al bestaan ze in jou beleving misschien niet ze bestaan echt ook al zit de meerderheid er door eigen toedoen. Dus ff nadenken voor je wat zegt. Overigens kiest niet iedereen hiervoor die terecht zitten, in bepaalde situaties kan de emotie overheersen, en kun je daar komen waar je zelf nooit dacht te komen, dus zeg nooit nooit….. Groetjes v Hyperactief

• therese

ach ja jij zal het weten zeker wat iedereen daar gedaan heeft.. Weer z'n bekrompen reactie van iemand die niet weet wat er in het leven speelt

• Hyperactief

Er zijn nog steeds mensen die denken dat je “goed en kwaad” in twee kampen kan verdelen. Terwijl de rode draad van “goed en kwaad” midden door ieder mens loopt, geen mens uitgezonderd.;) Groetjes v Hyperactief:)

• Cindy

Ik ben in Amsterdam wezen kijken omdat mijn broer er zit.

Ik wilde weten hoe het daar er aan toe gaat.

Ik hoor natuurlijk veel verhalen van hem.

Maar toch is het anders als je het met eigen ogen bekijkt.

Doordat ik het nu gezien heb kan ik beter met hem erover praten.

Ik weet nu hoe en waar hij leeft.

Als hij er nu over praat kan ik het een beetje voor me zien.

Dus ik kwam niet aapjes kijken.

Voor als mensen dat dachten.

• Hyperactief

Ik ben in Amsterdam wezen kijken omdat mijn broer er zit.

Ik wilde weten hoe het daar er aan toe gaat.

Ik hoor natuurlijk veel verhalen van hem.

Maar toch is het anders als je het met eigen ogen bekijkt.

Doordat ik het nu gezien heb kan ik beter met hem erover praten.

Ik weet nu hoe en waar hij leeft.

Als hij er nu over praat kan ik het een beetje voor me zien.

Dus ik kwam niet aapjes kijken.

Voor als mensen dat dachten. Aldus : Cindy.

Hoi Cindy, wat je laatste zin betreft dacht ik dat echt niet hoor, in de groep waar ik in was waren er hooguit twee die zich met ontzettende vooroordelen naar gedetineerden toe uitte. Ook ben ik me er terdege van bewust, dat de mensen die op zo'n open dag een rondleiding geven, toch over het algemeen een betere reputatie hebben binnen het gevangeniswezen. Het lijkt me niet dat ze deze taak geven aan bewaarders/ PIW-ers waarvan bij gedetineerden bij voorbaat de haren recht overeind gaan staan. en ook al krijg je een bepaald beeld als bezoeker, vergeet dan nooit daarbij te bedenken dat wij weer naar buiten kunnen als we willen en niets moet, voor degeen die achter de deur zitten ligt dit heel anders, waarmee ik zeggen wil dat dit ook veel anders ervaren wordt, dan degeen die vrij kunnen gaan en staan waar ze willen. Ook dingen die het daglicht niet kunnen verdragen gebeuren in het geniep en kom je op zo'n open dag echt niet tegen. Groetjes v Hyperactief

• mitch

tuurlijk dat kan ik heel goed begrijpen hoor. Dat je het dan wil zien. Ik ben niet geweest omdat ik het niet aan zou kunnen denk ik zelf. Maar laat ze dan van die dagen organiseren voor familie. En niet voor de hele wereld.

groetjes