depoortgaatopen.nl

• Cindy

Wat vonden jullie ervan ? (als je bent geweest?)

Ik ben zelf in Amsterdam geweest (Havenstraat).

Ik vond het niet zo'n goede rondleiding.

Het was meer een algemene rondleiding.

Ik had bij elke HvB kunnen kijken denk ik.

Ik heb volgens mij de helft ook niet gezien.

Ik weet niet precies waarom ze dat doen?

Misschien weet iemand dat hier ?

Alvast bedankt.

Groetjes, Cindy

• Joep

Ook bij ‘ons’ ging de poort open, maar dat was meer om te laten zien dat het geen hotel is en om andere vooroordelen en sprookjes weg te nemen,

Ik was er zelf niet bij, maar hoorde van personeel en directie dat het tot volle tevredenheid was verlopen,

groeten, Joep

• Mandy

Ik denk ook niet dat het de bedoeling was dat je alles zou zien Cindy ?

• Hyperactief

Ondanks dat ik wekelijks in een TBS kliniek op bezoek ga, ben ik in een andere TBS kliniek op de open dag geweest, namelijk in de toren van Flevoture de voormalige Singel in de Bijlmer Bajes. Ik vond de rondleiding relax, compleet en de PIWer die ons rond leidde was helder en duidelijk, en had een goede verstandhouding met de “patiënten aldaar. Het enigste minpunt waar ik me aan gestoord heb, was in het begin de uitleg over psychiatrische ”stoornissen" door een leidinggevende van Flevoture wat gewoon een zeer slecht verhaal was wat voor geen meter klopte. Wel was het interessant om te zien hoe het aanwezige publiek zo'n lezing als zoete koek slikte, en waar weer eens uit blijkt dat het waarheidsgehalte er niet toe doet van een verhaal, mensen nemen dit onder het motto van zo'n iemand zal het wel weten voor zoete koek aan. Overigens moet ik er wel bij vermelden dat zo'n leidinggevende ook vaak niet beter weet, daar de opleidingen in de psychiatrie dusdanig verziekt en een bepaalde kant uit gemanipuleerd zijn, en mensen na de opleiding nog nauwelijks zich verdiepen in deze materie van hoe het echt zit en hoe het ontstaan is. Maar voor de rest, een interessant kijkje achter de deur. En geen kwaad woord over de PIWer die ons rondleidde. Groetjes v Hyperactief

• therese

ja we gaan naar de aapjes kijken vind het zwaar belachelijk dat dit gebeurdt en dan krijgen de gedetineerde wat extra omdat ze eerder de cel in moeten.. een nuts en een fanta… tjonge jonge hoop dat jullie genoten hebben terwijl er andere mensen 3 uur eerder in hun cel moesten gaan zitten en hun gezin thuis dus niet konden bellen

• Hyperactief

ja we gaan naar de aapjes kijken vind het zwaar belachelijk dat dit gebeurdt en dan krijgen de gedetineerde wat extra omdat ze eerder de cel in moeten.. een nuts en een fanta… tjonge jonge hoop dat jullie genoten hebben terwijl er andere mensen 3 uur eerder in hun cel moesten gaan zitten en hun gezin thuis dus niet konden bellen Aldus : therese.

Moeilijk he goed lezen therese, als je ff verder gekeken had dan je neus lang was, dan had je kunnen zien dat ik zelf een geliefde binnen heb zitten. Ook is het absolute onzin dat mensen binnen gehouden werden, we hebben zelfs mensen gesproken, en met de nadruk op mensen, de uitdrukking aapjes kijken is dan ook geheel voor je eigen rekening…… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Nog even het volgende, de groep waar ik in zat daar waren diverse mensen bij die zich oriënteerden voor de baan PIWer. Ik heb diverse vragen van mensen daarover gehoord, en wat is er niet beter als dat er PIWers komen die een goed beeld hebben van waar ze in stappen…. Groetjes v Hyperactief

• therese

wie zeg dat ik het over jou had dan?Hyperactief schreef:

>

> ja we gaan naar de aapjes kijken vind het zwaar belachelijk

> dat dit gebeurdt en dan krijgen de gedetineerde wat extra

> omdat ze eerder de cel in moeten.. een nuts en een fanta…

> tjonge jonge hoop dat jullie genoten hebben terwijl er andere

> mensen 3 uur eerder in hun cel moesten gaan zitten en hun

> gezin thuis dus niet konden bellen Aldus : therese.

>

> Moeilijk he goed lezen therese, als je ff verder gekeken

> had dan je neus lang was, dan had je kunnen zien dat ik zelf

> een geliefde binnen heb zitten. Ook is het absolute onzin dat

> mensen binnen gehouden werden, we hebben zelfs mensen

> gesproken, en met de nadruk op mensen, de uitdrukking aapjes

> kijken is dan ook geheel voor je eigen rekening……

> Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

wie zeg dat ik het over jou had dan? Aldus therese.

Je spreekt in het algemeen de bezoekers/ sters van de open dag aan, dus ook mij, daarnaast loopt het lijntje rechtsstreeks naar mij, oftewel je zit aan mij aangelijnd en niet aan de ‘buurman’. Groetjes v Hyperactief

• Paulien uit Rotterdam

Therese je bent niet verplicht om achter die deuren te gaan zitten was hun eigen keus..hadden ze beter moeten opletten hadden ze zelf ook kunnen gaan kijken ipv van bekeken te worden…..