TBS

• jennie

hallo ik heb een vraagje

een kennis van mij heb jaren geleden tbs gekregen en tijdens de proceduren van afronden werd hij opnieuw opgepakt en veroordeeld in tussen tijd is die wel even vrijgeweest

nu is mijn vraag ook is daar een fout ingemaakt en hadden ze dan in die periode dat die vrij was die proceduren moeten afronden

en hoe gaat het straks als hij zijn einddatum bereikt van de detentie die die nu heb

kunnen ze hem dan weer in tbs kliniek stoppen en kunnen ze hem dan ook eventueel laten wachten ,hoe ze dat ook bij regelmaat doen bij anderen die tbs hebben gehad of gaat dat anders

wie weet daar een antwoord op

groetjes jennie

• Joep

Hallo Jennie,

het is lastig om op een zaak in te gaan die je niet kent, maar sommige dingen zijn algemeen. Als iemand op proefverlof uit TBS is,dwz dat hij al wel buiten de kliniek woont en werkt, maar de rechter heeft het nog niet beeindigd en er loopt bijv. ook nog een toezicht vande reclassering, en hij pleegt een delict, dan alt hij formeel nog onder de kliniek. Na zijn gevangenisstraf zal hij dan terug moeten naar een aan te wijzen TBSkliniek (dat hoeft niet dezelfde te zijn).

Als zijn gevangenisstraf erop zit zal hij verder zitten als passant, net als de andere TBSgestelden die in een HvB op een plek wachten.

Maar zijn advocaat kan hier meer over vertellen,

groeten, Joep