engeland

• vergeet me nietje

Mijn vriend zit vast voor drugs smokkel.

In juli moet hij voor komen.

Nu heb ik horen zeggen dat wanneer je veroordeeld bent je WOTS kan aanvragen .

Ongeacht wat voor straf je opgelegt krijgt in Engeland je gewoon met een half jaar terug in Nederland bent en daar je verdere straf uit kan zitten.

Natuurlijk moet je hier weer opnieuw worden berecht.

Klopt dit of heb ik het verkeerd begrepen.

Wie kan me hier meer over vertellen.

Alvast bedankt voor de reactie"s

• nikki

Het klopt wel een beetje wat je verteld.Maar WOTS aanvragen kunnen soms langer duren dan en half jaar, alle aanvragen, formulieren ed moeten via justities in beide landen , vertaalt worden enz.Dat kan ook 1 jaar of nog langer in beslag nemen.Ook moeten beide(!!!!) landen toestemming ervoor geven en veel andere landen zijn daar niet zo happig op omdat het drugsbeleid erg soepel is in Nederland en dan vinden ze dat de persoon de straf in het land van delict moet uitzitten, omdat de straf die in Nederland wordt gegeven voor hun veel te laag is.Ik wil je niet in een dip helpen maar ik ben zelf al 7 maanden hiermee bezig en heb veel advocaten, buitenlandse zaken en ambassades gesproken .Het is wel verstandig om voor je vriend vast een advocaat hier te zoeken( dus niet voor jouw maar voor hem) want dan kan een advocaat hier in Nederland zo snel mogelijk met de advocaat in Engeland aan de slag, nadat de uitspraak is geweest.ik wens je veel sterkte…Nikki

• vergeet me nietje

bedankt nikki

We hebben hier al een advokaat dus ze kunnen straks aan de slag.